تکنیک مدیریت زمان در فروش

تکنیک مدیریت زمان در فروش

به این مقاله امتیاز دهید

تیم های فروش در هر شغلی نقش مهمی را ایفا می کنند. در حقیقت هدف از داشتن یک کسب و کار، فروش و افزایش درآمد است و این بدان معناست که تیم فروش فشار زیادی را برای موفقیت شرکت متحمل می شود. این فشار گاهی اوقات منجر به خسته و فرسوده شدن یک تیم فروش می شود. اما چگونه می توان به موثر و کارآمد نگه داشتن این تیم کمک کرد؟ یکی از راهکارها آموزش تکنیک مدیریت زمان در فروش است.

همه ی صاحبان کسب و کارها هر روز با چالش های مدیریت زمان در فروش دست و پنجه نرم می کنند. اما با استفاده از چندین تکنیک مدیریت زمان در فروش می توان به رفع این چالش و توسعه هر چه بیشتر تجارت کمک کرد. به همین خاطر در ادامه به بررسی این تکنیک ها می پردازیم.

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

بررسی تکنیک های مدیریت زمان در فروش

  1. در هر زمان فقط یک کار را انجام دهید:

انجام چندین کار به صورت همزمان اشتباه است. بهترین کارمندان چند وظیفه‌ای هم در واقع فقط هر وظیفه را سریع و یکپارچه انجام می دهند و با موفقیت از یک کار به کار دیگر می‌روند. بخش های مختلف وظایف یک تیم فروش که شامل جمع‌ آوری داده ‌های فروش، ارسال ایمیل و صحبت با مشتریان است همگی به تمرکز جداگانه نیاز دارند و تلاش برای انجام همه آنها به یکباره یک فاجعه خواهد بود. این کار از کیفیت هر کدام از این بخش ها که برای تجارت شما حیاتی هستند کم می کند. به این ترتیب شما با تمرکز بر روی یک وظیفه، کارآمدتر شده و در کل موفق تر عمل می کنید.

برای افزایش عملکرد تیم فروش در تمام بخش ها استفاده از نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش را توصیه می کنیم.

مدیریت زمان برای تیم فروش

  1. کارهای مشابه را با هم گروه بندی کنید:

ممکن است متوجه شوید که گروه بندی فعالیت های مشابه با هم در یک بخش از زمان می تواند راه کارآمدتری برای انجام یک پروژه باشد. به عنوان مثال، اگر با مشتریان احتمالی تماس می‌گیرید، شاید وسوسه شوید که پس از برقراری یک تماس، اطلاعات همان تماس را مستندسازی کرده و ایمیل پیگیری را ارسال کنید و سپس به سراغ تماس بعدی بروید. در عوض، در نظر بگیرید که ابتدا یکی پس از دیگری تمام تماس ها را برقرار کنید و پس از اتمام آنها، روی مستندسازی همه آنها متمرکز شوید و سپس توجه خود را به ارسال ایمیل های پیگیری معطوف سازید.

در این تکنیک هم برای افزایش عملکرد تیم فروش، استفاده از نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش را توصیه می کنیم.

  1. روز کاری خود را بر اساس مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی تنظیم کنید:

زمان بندی همه چیز است. درک نیازهای مشتریان شامل آگاهی از زمانی است که به احتمال زیاد به تماس شما پاسخ مثبت می دهند. بسته به جمعیت هدف شما، می توانید تعیین کنید چه زمانی از روز به احتمال زیاد منجر به فروش می شود. برای مثال، صبح ‌های زود ممکن است برای جذب برخی مشتریان مناسب باشد و به همین ترتیب بعد از ظهرها نیز برای گروه دیگری از مشتریان وقت مناسبی است

همچنین اگر مشتری احتمالی شما در دسترس نیست، از او بپرسید که زمان مناسب برای تماس یا قرار ملاقات با وی چه زمانی است و آن را در تقویم کاری خود یادداشت کنید.

  1. کارهای روزانه را ساده کنید:

اگر کسب و کار شما دارای واحد پشتیبانی است، سعی کنید برخی از کارهای اداری را به آنها محول کنید. برای این منظور می توانید از نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش نیز استفاده کنید. این ابزارها برای یک فصل فروش شلوغ بسیار مناسب و کارآمد هستند و کارهای دستی کسب وکار شما را به صورت خودکار انجام می دهند. بنابراین فرصت کافی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و حفظ روابط مشتریان را به دست می آورید.

Time Management Techniques to Improve Sales

  1. زمانی را برای جستجو تعیین کنید:

در طول روزهای پر مشغله کاری، بیشتر روز شما صرف تماس با سرنخ‌ ها، ارائه قیمت‌ ها به مشتریان و بستن فروش می‌شود، اما این نباید باعث شود که شما تلاش برای پیدا کردن راه های فروش در روزهای عادی را نادیده بگیرید. در هر زمانی جستجو و تلاش برای کسب بیشتر مهارت فروش و به دست آوردن راه های فروش بیشتر مهم است.

  1. تلاش های فروش خود را اولویت بندی کنید:

هر روز سرنخ ها را اولویت بندی کنید تا مطمئن شوید که به هدف خود نزدیک تر می شوید. در صورت پیدا کردن مشتریان بالقوه، اولویت تماس با آنها را در نظر بگیرید و با یک ارزیابی دقیق سعی کنید بفهمید که با کدام یک از آنها باید فوراً تماس بگیرید. شما بر اساس کیفیت، رفتار و احتمال تبدیل، می توانید در تلاش های فروش خود استراتژیک عمل کنید.

  1. برای استراحت برنامه ریزی کنید:

مسلما تیم فروش شما نمی تواند بدون وقفه کار کند. زیرا این به کارایی و توانایی آنها در پاسخگویی خوب به مشتریان لطمه می زند. حتی در روزهای شلوغ کاری هم باید استراحت های کوتاهی را برای آنها برنامه ریزی کنید. به آنها فرصت دهید تا نفس بکشند ، یک فنجان قهوه یا چای بنوشند و یا یک میان وعده صرف  بخورند. فراموش نکنید که مشتریان شما به تخصص و انرژی شما متکی هستند. بنابراین یک استراحت کوتاه می تواند شما را به منبع و نماینده بهتری تبدیل کند.

  1. فرآیندهای کسب وکار خود را اتوماسیون کنید:

به لطف ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و نرم افزارهایی همچون نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش می‌توان پاسخگویی به مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی را خودکار کرد. این ابزارها در زمان کارکنان شما به خصوص در روزهای شلوغ بسیار صرفه‌جویی می کنند. در اصل یک سیستم پاسخ خودکار می تواند به شما در ایجاد یک ارتباط شخصی سازی شده با مشتریان در یک بازه زمانی فوری تر کمک کند. اگر به نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش نیاز دارید همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مدیریت زمان

  1. از فناوری برای آسان کردن کار خود استفاده کنید:

یک نرم افزار فروش بهینه سازی شده می‌تواند به مشتریان شما دسترسی ۲۴ ساعته به اطلاعات فروش، تسریع ارتباطات، ارائه قیمت‌ها و ایجاد پیشنهادهای فروش را ارائه دهد. اتوماسیون می تواند از فرآیندهایی که قبلاً در حال انجام است پشتیبانی کند و کار شما را راحت تر از همیشه کند. نرم افزار فروش در مدیریت زمان در فروش بسیار موثر است و یکپارچه سازی آن با وب سایت موجود و ابزارهای آنلاین دیگر موجب ارتباط راحت، دقیق و سریع با مشتریان می شود.

به این ترتیب تکنیک های موثر مدیریت زمان در فروش و فناوری های نوآورانه می تواند به شما کمک کند تا بر فروش خود بیشتر تمرکز کنید و کسب و کار و برند خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و تخصصی در صنعتتان تبدیل کنید. با کسب مهارت های مدیریت زمان در فروش هر فروش احتمالی به یک فروش قطعی تبدیل می شود.

منبع: hub.quotit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

72  +    =  77

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره