CRM برای کسب و کارهای کوچک

CRM برای کسب و کارهای کوچک

به این مقاله امتیاز دهید

کسب و کارهایی که می خواهند درآمد خوبی کسب کنند، باید مشتریان خود را بهتر بشناسند. بهترین نرم افزار  CRM برای کسب و کارهای کوچک به ذخیره و سازماندهی اطلاعات مشتریان در قالب هایی که درک آنها آسان است، کمک می کند. استفاده از CRM به صاحبان مشاغل این امکان را می دهد تا به موقع تصمیم بگیرند و از فرصت ها استفاده کرده و به مشتریان کمک کنند تا نیازهای خود را برآورده سازند. اگر با وجود یک تجارت نسبتا کوچک هنوز هم می خواهید از ابزار CRM به نفع کسب و کار خود استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطب را دنبال نمایید.

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کارهای کوچک چیست؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به مشاغل در هر اندازه ای کمک می کند. این ابزار می تواند منابع و استراتژی های سازمان را در کارآمدترین، جذاب ترین و موفق ترین روش متمرکز سازد. نرم افزار CRM برای کسب و کارهای کوچک در واقع یک راه حل دیجیتالی است که برای رفع نیازهای منحصر به فرد مشاغل کوچک طراحی شده است. مشاغل کوچک می توانند سرمایه کمتر، پرسنل کمتر و دسترسی محدودتری داشته باشند. بهترین سیستم های CRM و نرم افزارهای تجاری همچون نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش برای مشاغل کوچک همه این موارد را در نظر گرفته و ابزارهایی را برای سازماندهی هوشمند و ساده سازی فرآیندها فراهم می سازند.

به این ترتیب امروزه مشاغل کوچک هم قادر هستند برای پیاده سازی یک پلت فرم CRM جهت یافتن سرنخ های خوب، بستن معاملات بیشتر، انجام وظایف به موقع و برقراری ارتباط منظم با مخاطبین خود اقدام نمایند. بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کارهای کوچک این قابلیت ها را بدون متحمل کردن هزینه های زیاد به صاحبان مشاغل ارائه می دهد.

نرم افزار یکپارچه سازی شرکتی

برای اشنایی با انواع نرم افزارهای CRM با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

انواع نرم افزارهای CRM

مدیریت ارتباط با مشتری مقوله ای وسیع است که در آن انواع ابزارها از رویکردها و ویژگی های متفاوتی استفاده می کنند که هدف اصلی همه آنها درک بهتر مشتریان و استفاده از اطلاعات به دست آمده برای ارائه بهترین تجربه ممکن به مشتری است. به طور کلی سه دسته اصلی نرم افزار CRM برای مشاغل با هر اندازه ای وجود دارد که عبارتند از:

CRM عملیاتی

سیستم های عملیاتی CRM به ساده سازی فرایندها در شرکت های کوچک و در حال رشد کمک می کنند. به این ترتیب آنها می توانند تعاملات شخصی سازی شده و خلاقانه تری با مشتریان خود داشته باشند.

CRM تحلیلی

سیستم های CRM تحلیلی به صاحبان مشاغل ، فروش ، بازاریابی و تیم های پشتیبانی مشتری کمک می کند تا از طریق تجزیه و تحلیل داده ها، راه های بهتری را برای خدمت به مشتریان تعیین کنند. این به تجزیه و تحلیل داده های مشتری برای دستیابی به بینش های مهم کمک می کند. این سیستم از روندهای رفتار مشتری برای راهنمایی در طراحی و برنامه ریزی جهت ایجاد استراتژی فروش شرکت استفاده می کند. به این ترتیب کسب  وکارها می توانند اقداماتی را انجام دهند که منجر به فروش بیشتر می شود، مشتریان را وفادار نگه می دارد و مشکلات رایج را برطرف می کند.

CRM مشارکتی

سیستم های CRM مشارکتی دسترسی آسان به اطلاعات تیم های مختلف مانند فروش ، بازاریابی و پشتیبانی را فراهم می کند. با تجزیه بخش ها و سیلوهای اطلاعات، همه تیم ها می توانند به داده های به روز مشتریان دسترسی پیدا کنند. با استفاده از تعاملات جمع آوری شده توسط تیم های مختلف، از نظرسنجی گرفته تا خدمات پشتیبانی، می توان کیفیت خدمات خود را بهبود بخشید، مشتریان را وفادار نگه داشت و افراد جدیدی را نیز جذب تجارت کرد.

مفاهیم crm

ویژگی های نرم افزار CRM برای کسب و کارهای کوچک

صاحبان مشاغل کوچک به دنبال ویژگی های خاصی در CRM خود هستند تا نیازهای منحصر به فرد تجارت خود را مطابق با اندازه، ساختار و وضعیت مالی شرکت برطرف کنند. در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی های نرم افزار CRM برای کسب و کارهای کوچک اشاره می کنیم.

  • مدیریت تماس با مشتریان

مدیریت تماس در CRM یک پایگاه داده جامع برای ذخیره همه جزئیات اطلاعات یک مخاطب، مانند اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس و همچنین سابقه معاملات، خریدها و پرداخت ها در اختیار شرکت ها قرار می دهد. این می تواند به عنوان یک ابزار مدیریت اسناد و  تنظیم زمان جلسات و یادآوری ها عمل کند. همچنین می تواند به تحلیلگران اجازه دهد تا داده ها را استخراج کنند.

  • گزارش دهی و تجزیه و تحلیل

نرم افزار CRM و همینطور سامانه فروش و سامانه خدمات پس از فروش ، نه تنها اطلاعات مشتریان را نمایش می دهند، بلکه گزارش ها و بینش مفیدی را نیز ارائه می دهند. این امر صاحبان مشاغل را قادر می سازد تا تصمیماتی بگیرند که مشتریان بیشتری را جذب کرده و محصولات یا خدمات مناسب را ارائه دهند.

  • تقسیم بندی مشتری

ویژگی های تقسیم بندی مشتری به کاربران CRM کمک می کند تا بازار را به گروه های مشتری تقسیم کنند که ویژگی های مشابهی دارند. مشاغل کوچک می توانند بفهمند کدام گروه ها سودآورتر هستند و بنابراین راه هایی را برای بازاریابی محصولات یا خدمات مناسب برای آنها در نظر می گیرند. نمونه هایی از تقسیم بندی عبارتند از جمعیت شناسی، سابقه خرید و علایق خاص.

  • اتوماسیون

اتوماسیون در CRM برای مشاغل کوچک حیاتی است. این به سازماندهی اطلاعات کمک می کند و کارهای پیچیده را ساده می کند. با خودکارسازی کارهای دستی و تکراری، تیم ها می توانند کار را ساده کرده و بهره وری را افزایش دهند. اتوماسیون می تواند شامل کمپین های تبلیغاتی، تولید سرنخ، تعیین تکلیف، برنامه ریزی تماس، مسیریابی مورد و ارتباط با چت بات ها شود.

  • امکان دسترسی از راه دور

دسترسی از راه دور با موبایل و تبلت به تیم ها این امکان را می دهد تا آخرین اطلاعات را از مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی در زمان واقعی و در هر مکانی دریافت کنند. به این ترتیب یک تیم فروش کوچک تر با این ویژگی می تواند هوشمندانه تر و سریعتر عمل کند و به طور موثر بهره وری، عملکرد و کیفیت کار خود را افزایش دهد.

  • بازاریابی ایمیلی

نرم افزار CRM با ابزارهای بازاریابی ایمیل یکپارچه به تیم های فروش و بازاریابی اجازه می دهد تا دید واحدی از داده های مشتریان را مشاهده کنند. از آن گذشته نرم افزار فروش و نرم افزار پس از فروش اکنون می توانند اطلاعات مخاطبین و داده های کمپین را در خود نگه دارد و آنها را برای یک فرآیند کارآمدتر به هم متصل کنند.

CRM برای صنایع خاص

بهترین ابزار CRM برای کسب و کارهای کوچک دارای ویژگی های مهمی است که به چند نمونه اشاره می کنیم.

فست فود ها و رستوران ها

CRM می تواند به مشاغل کوچک در صنعت غذا و رستوران کمک کند. برای مثال می تواند اطلاعات شخصی مشتریان، تاریخ های مهم مثل تاریخ تولد و غذاهای مورد علاقه ی آنها را جمع آوری و ذخیره کند. همچنین می تواند بازدیدکنندگان و سابقه سفارش را ردیابی کند.

خرده فروشی ها

خرده فروشان ، به صورت آنلاین یا غیره ، باید رضایت مشتری را برای حفظ و رشد کسب و کار خود تضمین کنند. CRM ها به مشاغل خرده فروشی کمک می کنند تا مشتریان خود را گروه بندی کرده و محصولات، خدمات یا پیشنهاداتی را ارائه دهند که پاسخگوی نیازهای هر کدام از این گروه ها می باشد. همچنین به مشاغل اجازه می دهد فرصت هایی برای حفظ مشتریان پیدا کنند مثل ایجاد طرح های تشویقی.

سایر شغل های خدماتی

شغل های خدماتی هر گونه کاری است که از عملیات تجاری مانند IT ، آموزش، برنامه ریزی رویداد و سایر نیازهای خارجی پشتیبانی می کند. این نوع از مشاغل نیز با نرم افزار CRM می توانند نیازهای مشتریان خود را بهتر برآورده ساخته و شانس ارجاع آنها را افزایش دهند. سی آر ام همچنین می تواند به سفارشی سازی خدمات مشتریان در این صنعت کمک کند.

منبع: https://project-management.com/crm-for-small-business

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9  +  1  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره