ساده سازی فرایند فروش چیست؟

ساده سازی فرایند فروش چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید

هرچه سرعت فروش شما بیشتر باشد، سریع تر می توانید برای شرکت خود درآمد ایجاد کنید. اما در صورتی که فرآیند فروش شما بیش از حد پیچیده باشد این امر به سختی میسر خواهد شد. با توجه به اینکه ساده سازی فرایند فروش برای افزایش سرعت فروش تیم ها و نمایندگان فروش بسیار اهمیت دارد، در این مقاله به ساده سازی فرایند فروش و روش های آن می پردازیم.

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

ساده سازی فرایند فروش چیست؟

با ادغام بیشتر زندگی ما با فناوری، به نظر می رسد که فرایند فروش باید راحت تر از گذشته صورت گیرد. اما در این حالی است که خلاف این موضوع صحت دارد. تحقیقات نشان می دهد که امروزه فروش برای متخصصان فروش نیز به طور فزاینده ای پیچیده و طاقت فرسا شده است. پیچیدگی فروش اغلب ناشی از موارد زیر است:

داشتن تعداد بیشتری از محصولات با تکنولوژی بالا برای فروش؛ در واقع گسترش پیشنهادات محصول و افزایش تقاضای مشتریان باعث می شود فروشندگان برای سفارشی کردن پیشنهادات و برآوردن الزامات خاص شرکت بیشتر تلاش کنند.

افزایش انتظار برای ارائه خدمات با کیفیت بالا به مشتریان؛ به همین جهت فروشندگان باید در مورد محصولات، رقبا، صنایع مرتبط و مشتریان خود بیشتر از قبل اطلاعات داشته باشند.

تمایل به یک فرآیند فروش شفاف؛ برای مشتریان امروزی فرایند فروش باید کاملا شفاف و واضح باشد تا بتوانند به فروشندگان اعتماد کنند.

به این ترتیب برای فروشنده ای که در شرکت شما تازه کار است، این وضعیت می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. آمارها نشان می دهد۵۰ درصد از فروشندگان جدید و کم تجربه حتی پس از طی کردن یک فرایند کامل فروش باز هم ممکن است به فروش نهایی و بستن قرارداد نرسند. بنابراین شما به عنوان مدیر یک شرکت یا کسب کار باید با روش های ساده سازی فرایند فروش برای تیم فروشندگان خود آشنایی داشته باشید. اما قبل از ساده سازی فرایند فروش باید روند فعلی فروش شرکت خود را بشناسید.

اگر در حال حاضر فرآیند فروش شرکت شما دارای هر یک از ویژگی های زیر است، نشان می دهد که این فرآیند بسیار کند، قدیمی یا پیچیده است:

  • از تکنولوژی و نرم افزارهای سازمانی برای ذخیره داده مشتریان استفاده نمی کنید:

اگر نمایندگان فروش شما تمام اطلاعات مشتریان خود را در نرم افزارهای سازمانی مانند نرم افزار فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش در تلفن همراه یا رایانه ذخیره نمی کنند نشان می دهد که فرآیند فروش فعلی شما منسوخ شده است.

  • اگر فروشندگان شما نمی توانند تصویر کلی فروش خود را ببینند:

اگر نمایندگان شما نمی توانند تصویر کلی از فروش خود داشته باشند، نشان می دهد این روند دچار مشکل است. آنها باید بتوانند از طریق داشبورد نرم افزارهای سازمانی اهداف خود را ببیند و آنها را به راحتی با سایر رقبا و همکاران مقایسه کنند.

  • فرآیند فروش شما شفاف نیست و از اعتماد به نفس فروشندگان می کاهد:

فرایند فروش شما باید به گونه ای باشد که اعتماد به نفس نمایندگان فروش شما را افزایش دهد، نه اینکه موجب نا امیدی و سرخوردگی آنها شود. برای این منظور باید یک بستر فروش شفاف و واضح ایجاد کنید. بستن معاملات باید ساده باشد و کسب درآمد در شرکت شما باید به گونه ای سرگرم کننده باشد.

بنابراین در چنین شرایطی چگونه می توانید فرایند فروش خود را ساده کنید؟ ما برای ساده سازی فرایند فروش ، به شما توصیه می کنیم که این کار را با استفاده از یک پلت فرم مدیریت فروش قوی مانند انواع نرم افزارهای سازمانی (نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش) که زمینه را برای سادگی و افزایش سرعت فروش شما آماده می کنند، آغاز کنید. برای کسب مشاوره در خصوص هر کدام از این نرم افزارها با واحد پشتیبانی فروش شرکت بهوان تماس بگیرید.

نرم افزار یکپارچه سازی شرکتی

۴ راه برای ساده سازی فرایند فروش

برای ساده سازی فرآیند فروش، مدیران ارشد فروش باید بر چهار تاکتیک اصلی زیر تسلط داشته باشند:

  • ارائه پشتیبانی فروش متمرکز:

اگر می خواهید برای افزایش فروش و ساده سازی فرایند فروش اقدام کنید، ابتدا باید سعی کنید پیچیدگی عملکردهای پشتیبانی فروش و خدمات پس از فروش شرکت خود را کاهش دهید. زیرا این پیچیدگی داخلی اغلب سردرگمی فروشنده را افزایش می دهد و در نتیجه فرآیند فروش شرکت را کند می سازد. این ترفند فراتر از ارائه پشتیبانی گسترده است و به ارائه یک پشتیبانی هدفمند اشاره دارد که به فروشندگان کمک می کند فروش بیشتری را در زمان کمتر تجربه کنند.

برای این منظور می توانید از CRM و سایر نرم افزارهای اداری و سازمانی مانند نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش  کمک بگیرید.

  • کاهش حواس پرتی های مربوط به غیر از فرآیند فروش:

نمایندگان فروش اغلب با درخواست شرکت برای حضور در رویدادهای دیگر مواجه می شوند. از شرکت در نظرسنجی ها گرفته تا ابتکارات بازاریابی وآموزش و غیره. این در حالی است که همین موارد که به نظر هم سودمند می رسند باری اضافه بر روی دوش فروشندگان می گذارند و باعث می شود آنها از کار اصلی خود یعنی فروش جا بمانند!

به همین خاطر رهبران فروش باید راهی برای مدیریت زمان نمایندگان فروش خود پیدا کنند تا از حواس پرتی جلوگیری کنند و بیشتر بر فعالیت های اصلی فروش تمرکز نمایند.

  • ساده سازی گردش کار فروشنده:

پشتیبانی از فروش و ساده سازی فرایند فروش اغلب بدون حل مسائل و مشکلات موجود در گردش کار فروشنده باعث پیچیدگی بیشتر آن می شود. راه حل این است که شرکت ها گردش کارها را ترسیم کرده و نقاط مشکل را مشخص کنند تا بتوانند منابع حمایتی را در مناطق مناسب هدف قرار دهند.

  • ناوبری آسان منابع:

محیط فروش پیچیده ی امروز مجموعه ای به ظاهر بی پایان از منابع پشتیبانی فروشنده را ایجاد کرده است. به طوری که جستجوی ساده در این منابع برای اکثر نمایندگان فروش به یک کار سخت تبدیل شده است. در چنین شرایطی شرکت ها باید به راحتی به نمایندگان فروش خود در زمان مناسب پشتیبانی لازم را ارائه دهند و همزمان هزینه ها را کاهش داده و تجربه فروشنده را ساده کنند.

برای سفارش انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش با شرکت بهوان تماس بگیرید.

منبع: www.channele2e.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

84  +    =  85

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره