مزایای CRM چیست و چه اهمیتی دارد؟

مزایای CRM چیست و چه اهمیتی دارد؟

به این مقاله امتیاز دهید

مسلما یافتن مشتری به خصوص برای کسب و کارهای نوپا کار آسانی نیست. هنگامی هم که آن را پیدا می کنید، چالش دیگر حفظ روابط قوی با مشتریان است. نرم افزار CRM و سایر نرم افزارهای سازمانی مانند نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش به شما کمک می کنند تا ارتباط خود را با مشتری متمرکز ، بهینه و ساده کنید. هرچه مشتریان خود را بهتر بشناسید و خدمات با کیفیت تری به آنها ارائه دهید، قطعا روابط شما با آنها قوی تر خواهد شد. در ادامه به مزایای CRM و اثرات آن بر حوزه های کلیدی ارتباط با مشتری که به شما امکان می دهد تعاملات با کیفیت، سازگار و به موقع با مشتریان خود داشته باشید می پردازیم.

همچنان با شرکت به وان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و نرم افزار خدمات پس از فروش همراه باشید.

مزایای CRM

مشتریان مهم هستند زیرا هیچ کسب و کاری بدون پایگاه مشتری به وجود نمی آید. اکثر مشاغلی که در وهله اول از سیستم CRM و سایر نرم افزارهای سازمانی مثل سامانه فروش و سامانه خدمات پس از فروش استفاده می کنند، در حقیقت به دنبال راهی برای بهبود کیفیت و ثبات روابط خود با مشتریان و ایجاد وفاداری مشتری هستند. این بدان معناست که آنها می خواهند فرایندهای اصلی تجاری خود را مانند مدیریت اطلاعات مشتریان و همینطور روابط خود با مشتریان را بهبود بخشند.

با این حال، هنگام توصیف مزایای CRM ، اغلب متخصصان بر روی این موضوع تمرکز می کنند که چگونه این سیستم می تواند به شما در افزایش درآمد، مدیریت خطوط فروش، جذب مشتری و موارد دیگر کمک کند. در اینجا به مزایای CRM می پردازیم:

نرم افزار سی آر ام و نرم افزار فروش

روابط بهتر = رضایت بیشتر مشتری

با رشد شرکت شما، به تدریج پایگاه داده مشتریان نیز افزایش می یابد. در نهایت این افزایش اطلاعات متمرکزسازی و ساده سازی ارتباطات با مشتریان موجود یا مشتریان بالقوه را، دشوارتر می سازد.

مکالمات مهم در ایمیل ها پنهان می شوند، در صفحات گسترده پراکنده می شوند، در یادداشت های گم می شوند که همگی این ها منجر به تعاملات ناهماهنگ و ناسازگار با مشتریان و از دست دادن مشتری می گردد. این یعنی شما ضرر می کنید!

اما نگران نباشید. راه حل این مشکل را می توان در سیستم های سی آر ام و نرم افزارهای سازمانی همچون نرم افزار فروش پیدا کرد. این سامانه ها به شما اجازه می دهد تا دسترسی آسان تری به اطلاعات و داده های کلیدی مشتریان داشته باشید.

  1.  شناخت بهتر مشتریان

هنگامی که همه اطلاعات مخاطبان و مشتریان کسب وکار خود را در یک مکان مانند نرم افراز CRM و یا نرم افزار فروش ذخیره می کنید، در واقع یک ابزار ارتباطی فوق العاده قدرتمند خواهید داشت. سیستم CRM مانند یک تقلب دسترسی آسان به اطلاعات کلیدی را به تیم های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری ارائه می دهد.

با کمک CRM می توانید کلیه فعالیت ها ، پروژه ها ، فروش ها ، پیام های چت زنده ، مبادله های ایمیل ، فاکتورها ، سفارشات ، قراردادها یا درخواست های خدمات مشتری را که یک مخاطب درگیر آن بوده است در یک جا ذخیره کنید. به عبارت دیگر، یک سیستم CRM به شما این امکان را می دهد که بهتر بدانید مخاطبین شما چه کسانی هستند و چه می خواهند.

  1. تقسیم بندی بهتر مشتریان

CRM به شما کمک می کند تا داده های مشتریان را بر اساس دسته ها و معیارهای مختلف تجزیه کنید و لیست ها و گزارش های متمرکزی از آنها ایجاد کنید. چنین گزارش هایی به شما امکان می دهد تا کمپین های خاص بازاریابی مشتریان را اجرا کرده و روند فروش خود را در این کمپین ها تجزیه و تحلیل کنید.

بنابراین یک سیستم CRM و نرم افزار فروش خوب به شما کمک می کند تا بهتر بدانید چه کسانی واقعاً به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند، چه کسانی هنوز در تردید هستند و چه کسانی اصلا تمایلی به خرید از شما ندارند.

  1. حفظ بهتر مشتری

CRM علاوه بر اینکه یک دارایی بزرگ در یافتن و پرورش مشتریان بالقوه و جدید شما است ، همچنین یک ابزار عالی برای راضی نگه داشتن مشتریان فعلی شما است. از مهم ترین مزایای CRM می توان به “حفظ مشتری” اشاره کرد. زیرا با یادآوری قرار ملاقات ها یا زمان تماس و ارسال ایمیل های بعدی ، به شما کمک می کند تا به وعده های خود در قبال مشتریان عمل کنید.

  1. ارتباط بهتر و سریعتر با مشتریان

وقتی نوبت به رسیدگی به درخواست های خدمات مشتریان می رسد، سرعت حرف اول را می زند. پاسخگویی سریع به مشتریان و درخواست های آنها ، نشانه ی حرفه ای بودن کسب  و کار شما است. یک سیستم CRM می تواند به شما در تهیه پیامک ها و ایمیل ها و برنامه ریزی ارسال هفتگی و ماهانه ی آنها از قبل کمک کند.

CRM به شما این امکان را می دهد تا ارتباط خود را شخصی کنید، پاسخ ها و راه حل های سریع برای مشکلات مکرر مشتریان ارائه دهید. پیوندهایی را به سوالات متداول و فیلم ها ارسال نمایید و غیره.

فراموش نکنید روابط با مشتری در همه جای دنیا به عنوان یک اولویت تجاری محسوب شده و مشتری چیزی فراتر از یک فرصت فروش است. شما می توانید بهترین محصول را برای ارائه داشته باشید، اما اگر با مشتریان خود درست رفتار نکنید، چیزی نمی فروشید! به همین دلیل ایجاد روابط خوب با آنها اولویت شماره یک هر تجارتی است و این دقیقاً همان چیزی است که CRM و سایر نرم افزارهای تجاری مانند نرم افزار فروش به بهترین نحو ممکن انجام می دهند.

برای یکپارچه سازی تجارت خود با سیستم CRM و سفارش و پیاده سازی صحیح انواع نرم افزار فروش  / سامانه فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا ، سامانه تعمیر و نگهداری و نرم افزار خدمات پس از فروش با شرکت بهوان تماس بگیرید.

منبع: https://www.superoffice.com/blog/crm-benefits

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  56  =  57

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره