مدیریت جامع کیفیت

مدیریت جامع کیفیت

به این مقاله امتیاز دهید

بالا بودن استانداردها به صورت مداوم و صرف نظر از صنعت، برای هر برندی ضروری است، مدیریت جامع کیفیت یک راه حل اساسی برای حفظ استانداردها و یافتن مداوم راه های ابتکاری برای بالا نگهداشتن سطح کیفیت محصولات و خدمات است.

مستند سازی برای این کار امری ضروری است، اما انجام آن به صورت دستی کاری وقت گیر بوده و به منابع انسانی زیادی نیاز دارد. از این رو استفاده از یک نرم افزار مدیریت کیفیت منجر می شود تا فرآیندهای دستی دشوار به طور خودکار انجام شود و سطح استانداردها نیز به خوبی حفظ گردد.

نرم افزار مدیریت جامع کیفیت مانند سایر نرم افزارهای اساسی در کسب و کار ( نرم افزار فروش ، نرم افزار crm  ، نرم افزار خدمات پس از فروش ، نرم افزار رهگیری کالا و نرم افزار اصالت کالا ) ، راهی عالی برای مستند سازی کلیه رویه ها، فرایندها و مسئولیت های شرکت در یک مرکز اصلی است.

در اختیار داشتن این داده ها بهترین راه برای کنترل دقیق کیفیت است. بنابراین به طور کلی نرم افزار مدیریت جامع کیفیت نیز مانند نرم افزار فروش به شما کمک می کند تا ارزش های شرکت خود را با نیاز مشتری هماهنگ کرده و بتوانید مشتریان بیشتری را به تجارت خود جذب نمایید.

برای آشنایی با اهمیت نرم افزار مدیریت کیفیت،  با شرکت بهوان ارائه دهنده انواع نرم افزار فروش ، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار اصالت کالا و غیره همراه باشید.

مزایای نرم افزار مدیریت جامع کیفیت

سیستم های مدیریت کیفیت برای طیف وسیعی از صنایع از جمله فناوری اطلاعات، صنایع مواد غذایی، پزشک ، خودرو و انواع دیگر صنایع خدماتی مفید هستند.

در گذشته به مزایای نرم افزار فروش در تجارت اشاره شده است، در اینجا مزایای نرم افزار مدیریت کیفیت (QMS) را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • رضایتمندی بهتر مشتری و صرفه جویی در هزینه ها:

امروزه رضایتمندی مشتریان امری حیاتی در حفظ تجارت است. استفاده از نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش یکی از راه های رسیدن به این امر مهم است. اما در اینجا خواهیم دید که نرم افزار مدیریت کیفیت نیز چگونه به رضایت بیشتر مشتریان می انجامد.

در اصل استفاده از نرم افزار مدیریت کیفیت ، کارایی داخلی را به حداکثر می رساند و به ایجاد یک تجربه استثنایی مشتری کمک می کند. این مزیت به مدیران کمک می کند تا مشکلات را پیدا کنند، اصلاحات مناسب را اعمال کنند و سپس آنچه را که باعث بهبود بهره وری می شود، مشخص نمایند. استفاده از نرم افزار مدیریت کیفیت (QMS) همچنین می تواند با ایجاد اسناد و مدارک و پاسخگویی لازم برای تصمیم گیری صحیح، در جلوگیری از هدر رفتن سرمایه به شما کمک کند.

  • تصمیم گیری مبتنی بر داده:

نرم افزار مدیریت کیفیت به شما کمک می کند تا در مواردی که استاندارد لازم است، استاندارد سازی کنید. با QMS شما تقریباً در مورد هر آنچه در شرکتتان اتفاق می افتد اطلاعات جمع آوری می کنید و می توانید از آنها برای تعیین نقاط ضعف و بالا بردن استانداردها استفاده کنید.

  • بهبود مستمر:

رمز موفقیت در تجارت این است که دائماً خود را در جریان آخرین تحولات صنعت کسب و کارتان قرار دهید و نرم افزار QMS می تواند به شما در دستیابی به این امر مهم کمک کند.

  • افزایش سازگاری عملیاتی:

ناسازگاری دشمن یک عملیات کارآمد است. نرم افزار مدیریت کیفیت باعث می شود بهترین روش ها را برای همه مسئولیت ها توصیف و تعریف کنید. روش های عملیاتی استاندارد و همینطور بررسی ها و توازن های خاص، خطر نیروی کار از هم گسیخته و بی نظم را در تمام سطوح عملیاتی از بالا به پایین به حداقل می رساند.

ویژگی های لازم برای یک نرم افزار مدیریت کیفیت

هنگام انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت کیفیت برای شرکت خود مانند انتخاب نرم افزار فروش مناسب باید به ویژگی هایی که در کسب و کار خود بیشترین نیاز را به آنها دارید فکر کنید. همچنین مطمئن شوید که نرم افزار شما از تمام عملکردهایی که برای مدیریت کیفیت در سازمان نیاز است برخوردار می باشد. در اینجا مهم ترین ویژگی های اساسی برای انتخاب یک نرم افزار QMS آمده است:

– مدیریت ریسک:

نصب QMS به کاربران اجازه می دهد تا با استاندارد سازی اسناد ارزیابی ریسک، ریسک را ارزیابی کنند. متمرکز کردن رویه ها، دستورالعمل ها و سوابق مدیریت ریسک باعث صرفه جویی در وقت و افزایش انطباق می شود.

– گزارش دهی:

جمع آوری داده ها یکی از جنبه های بسیار ارزشمند استفاده از این نوع نرم افزارهاست. با ردیابی رویه ها و فرآیندهای سازمان ، می دانید کجا می توانید پیشرفت کنید. یک QMS خوب مانند نرم افزار فروش ، طیف گسترده ای از گزارش های جالب را ارائه می دهد که می توانید از آنها در ارتقاء کسب  وکار خود استفاده کنید.

– اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه:

نرم افزار مدیریت کیفیت QMS با ارسال مهارت های مربوطه به مدیر، مشکلات را قبل از وقوع ردیابی و مدیریت کرده  و آنها را با گردش کار سازگار می کند. این اجرای دقیق کنترل کیفیت، فرآیندهای مختلف از جمله تغییرات مواد و تجهیزات، ایمنی و آموزش را بهبود می بخشد.

– مدیریت انطباق:

سازگاری برند برای هر شغلی ضروری است و نرم افزار مدیریت کیفیت (QMS) می تواند به شما کمک کند نقاط ضعف را به طور دقیق شناسایی کنید.

– مدیریت حسابرسی:

با کمک نرم افزار مدیریت کیفیت QMS، حسابرسی های داخلی بسیار راحت تر و کمتر وابسته به افرادی است که در معرض سوگیری ناخودآگاه هستند. نرم افزارهای مدیریت کیفیت به شما این امکان را می دهند تا ممیزی ها را برنامه ریزی کرده و نیروی کار را هشدار دهید. همچنین فرم های حسابرسی را ذخیره می کند و به تصمیم گیرندگان اجازه می دهد گزارش های مربوطه را ایجاد کنند.

– کنترل اسناد:

همه مشاغل برای تطابق، سازگاری و کارایی عملیاتی به اسناد و مدارک نیاز دارند. متمرکز کردن این اسناد باعث صرفه جویی در وقت می شود و به کارمندان اجازه می دهد تا به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود برای انجام وظایفشان دسترسی پیدا کنند و کاملاً مطابق با مأموریت برند عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2  +  8  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره