نرم افزار بازرگانی جهت رهگیری کالا

بهترین نرم افزار بازرگانی جهت رهگیری کالا

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بیشتر مشاغل به نوعی از سیستم ردیابی سفارش یا نرم افزار رهگیری کالا نیاز دارند. انتظار مشاغل از یک نرم افزار بازرگانی جهت رهگیری کالا این است که بتوانند کالا و سفارشات خود را در زمان واقعی پیگیری کنند. این ویژگی به طور معمول برای شرکت ها و مشاغل تولید کننده ، صادرکننده یا واردکننده ی محصولات فیزیکی لازم است. استفاده از یک نرم افزار رهگیری کالا به این کسب و کارها کمک می کند تا سیستم تولید و توزیع خود را گسترش دهند.

کارشناسان ما در طول سال های گذشته یک نرم افزار رهگیری کالای سفارشی سازی شده را طراحی و ایجاد کرده اند. برای استفاده از کلیه خدمات نرم افزاری ما اعم از نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار فروش، نرم افزار خدمات پس از فروش ، نرم افزار اصالت کالا ، با شرکت بهوان تماس بگیرید. . در این مقاله در مورد چگونگی استفاده از نرم افزار بازرگانی جهت رهگیری کالا بیشتر توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نرم افزار بازرگانی چیست ؟

واحد بازرگانی یک شرکت به عنوان اولین مواجهه با خریداران به شمار می رود. به همین خاطر هرگونه کاستی و نقصی در این واحد و عملکرد آن؛ به طور قابل توجهی روی پرستیژ و اعتبار سازمان شما تاثیر خواهد گذاشت. از این رو کنترل و مدیریت سیستماتیک و اصولی عملیات این واحد با استفاده از امکاناتی همچون نرم افزار بازرگانی مناسب برای مدیریت درست سازمان بسیار اهمیت دارد.

شایان ذکر است عملیات بازرگانی در سازمان ها و موسسات تجاری مختلف یکسان نبوده و هر کدام تنوع و پیچیدگی های خاص خود را دارد. بنابراین ممکن است سلیقه و روال مدیریت واحدهای بازرگانی در شرکت های مختلف متفاوت باشد، به ویژه ارتباط ذاتی فرآیند فروش با نرم افزار مدیریت خریداران (CRM)، نرم افزار انبار و کالا، نرم افزار رهگیری کالا ، نرم افزار حسابداری و موارد دیگر بر پیچیدگی این موضوع می افزاید.

بنابراین استفاده از یک نرم افزاری که بتواند هم از عملیات بازرگانی سازمان به خوبی پشتیبانی نماید و هم ارتباط یکپارچه ای با سایر نرم افزارهای شرکت داشته باشد بسیار مهم است. یکپارچه سازی نرم افزار رهگیری کالا با نرم افزار بازرگانی جهت کنترل و ردیابی کالا با استفاده از طراحی ماژول مربوط به آن، راهکاری مناسب برای کنترل و پشتیبانی بهتر عملیات واحد بازرگانی سازمان است. در ادامه شما را با ویژگی های نرم افزار رهگیری کالا بیشتر آشنا می کنیم.

آشنایی با نرم افزار رهگیری کالا

هنگامی که چیزی را از وب سایت دیجی کالا سفارش می دهید، یک ایمیل پیوندی برای پیگیری حمل و نقل سفارش خود دریافت خواهید کرد. این ویژگی با استفاده از یک نرم افزار بازرگانی جهت رهگیری کالا برای مشاغل دیگر نیز امکان پذیر است و به طور جزئی تر به عنوان بخشی از بسته نرم افزاری طراحی شده ارائه می شود.

برای طراحی یک نرم افزار رهگیری کالا باید بینیم چگونه مشتری می تواند سفارش خود را با شماره پیگیری یا لینک پیوندی مربوطه ردیابی کند. برای این منظور ماژولی طراحی می گردد که می تواند شماره های ردیابی را که از شرکت های حمل و نقل و انتقال کالا با داده های سفارش مرتبط می شوند، ارائه دهد.

ویژگی های جدید نرم افزار رهگیری کالا

همه مشاغل، چه بزرگ و چه کوچک، نیاز به مدیریت هوشمند دارند. مدیریت موجودی مبتنی بر بارکد با استفاده از نرم افزار رهگیری کالا ، برای بهبود دقت و کارایی، ساده سازی فرآیند های شرکت و آزاد کردن زمان بیشتر ، بسیار مفید است. در ادامه به ویژگی های دیگر برخی نرم افزار های رهگیری کالا می پردازیم.

  • حالت های ردیابی چندگانه

امروزه جدیدترین نرم افزارهای رهگیری کالا دو نوع مختلف از ردیابی کالا را ارائه می دهند: ۱. ردیابی فیزیکی و ۲. ردیابی حسابداری. ردیابی فیزیکی بر اساس کالا و محموله های دریافت شده انجام می گیرد، در حالی که ردیابی حسابداری براساس فاکتور محصول است.

  • ردیابی شماره سریال

از لحظه دریافت کالایی از فروشنده خارجی یا تولیدکننده آن ، می توانید با استفاده از یک نرم افزار ردیابی کالا، پیشرفت آن را ردیابی کنید. برای این منظور یا شماره سریال را به صورت دستی در سامانه وارد کنید و یا فقط بارکد را با اسکنر بارکد اسکن کنید.

  • ردیابی دسته ای

در نرم افزارهای جدید رهگیری ، می توانید موارد خود را به صورت دسته ای اضافه کرده و موارد مشابه را با یکدیگر در یک گروه قرار دهید. این ویژگی به خصوص هنگامی که کالاهای فاسدشدنی را حمل می کنید بسیار مفید است. چرا که شما از این طریق به راحتی می توانید تاریخ انقضا را ردیابی کنید، قطعات معیوب یا فاسد شده را شناسایی کرده و یا دسته ای را که متعلق به آن است، پیدا نمایید.

  • پیگیری حمل و نقل

هنگامی که اقلام خود را ارسال کردید، ردیابی آنها می تواند کار خسته کننده ای باشد. هرچه تعداد بسته ها بیشتر باشد سختی پیگیری حمل و نقل نیز  بیشتر خواهد بود. خوشبختانه با استفاده از نرم افزار رهگیری کالا می توانید روند ردیابی وضعیت محموله خود را به صورت خودکار انجام دهید. این نرم افزار تا زمانی که سفارش شما به مقصد نرسد، به صورت خودکار به روزرسانی هایی را برای شما و مشتری ارسال می کند.

  • ردیابی سطح موجودی کالا

یک ماژول در نرم افزارهای جدید طراحی شده است که سطح موجودی کالا را ردیابی کرده و هنگامی که یک کالا کمتر از حد آستانه یا سقف سفارش شما باشد، به شما اطلاع می دهد.

  • انتقال بین انبارها

شما می توانید برای انتقال موارد از یک انبار به انبار دیگر نیز از سامانه رهگیری کالا استفاده کنید. این ویژگی به شما در ارسال محصولات و ردیابی موثر آنها کمک کند.

  • پیگیری کالا در حال حرکت

نرم افزارهای جدید پیگیری کالا بر روی دستگاه های تلفن همراه نیز در دسترس می باشند، بنابراین شما می توانید در حال حرکت و هر کجا که باشید کالای خود را ردیابی نمایید.

  • ادغام با دستگاه اسکنر بارکد

اسکنر بارکد باعث سریع تر، دقیق تر و قابل اطمینان تر شدن رهگیری کالا می شود. این داده ها با داشبورد بصری و گزارش های کامل به شما کمک می کنند ردیابی محصولات خود را به درستی انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

69  +    =  77

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره