تکنیک های فروش تلفنی

تکنیک های فروش تلفنی

به این مقاله امتیاز دهید

به نظر شما آیا فروش تلفنی در بازار امروزه همچنان یک استراتژی فروش موثر است؟ ممکن است متعجب شوید که با وجود انواع تکنیک های پیشرفته فروش ، بازاریابی تلفنی و استفاده از تکنیک های فروش تلفنی ، هنوز هم یکی از قدرتمندترین راه ها برای ایجاد تبلیغات موثر و فروش بیشتر محسوب می شود. البته بازاریابی تلفنی به تنهایی موفقیت مستقیم در فروش را تضمین نمی کند. به این ترتیب برای تولید نتایج مطلوب و اطمینان از گردش کار ثابت ، توصیه می شود از دیگر تکنیک های موثر فروش مثل امکانات نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش برای تولید سرب استفاده کنید.

تکنیک های فروش تلفنی موفق چیست؟

اهداف فروش مشخصی داشته باشید:

تعیین اهداف فروش شاید در وهله اول به نظر واضح است اما نکته بسیار حائز اهمیتی است که نیاز به تامل دارد. هرگونه برنامه استراتژی فروش تلفنی بدون تعیین هدف مشخص غیرممکن خواهد بود. در واقع وقتی شما و اعضای تیم خود می دانید که دقیقا می خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید (به عنوان مثال ، تعداد فروش لازم در یک روز را از قبل تعیین کرده اید) ، این به شما کمک می کند تا کارایی خود را راحت تر ردیابی کنید. علاوه بر این تعیین هدف فروش انگیزه بیشتری را به تیم شما می بخشد. برای تعیین هدف فروش می توانید از سامانه فروش کمک بگیرید.

-قبل از تماس تلفنی با مشتری آماده شوید:

یکی از اولین و اساسی ترین اقدامات لازم در بازاریابی تلفنی ، آمادگی کامل برای برقراری تماس است. شما باید قبل از اینکه با مشتری احتمالی خود تماس برقرار کنید تمام اطلاعات لازم همچون نوع کسب و کار ، نیازها و علائق آنها را بشناسید. این اطلاعات به راحتی در اینترنت قابل دسترسی است. شما همچنین باید در خصوص تاریخ تماس های قبلی خود با مشتری و نحوه پیش رفتن قراردادهای فروش مطلع باشید برای این منظور می توانید از یک سامانه فروش استفاده کنید که اطلاعات هر کدام از مشتریان و سوابق خرید آنها به صورت مجزا در آن ثبت شده است.

بنابراین با تسلط کامل بر این اطلاعات با مشتری خود تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که اطلاعات جمع آوری شده نه تنها به شما در دستیابی به موقعیت فروش بهتر بلکه در دستیابی به مجموعه فرصت های کاملاً جدید کمک زیادی می کند.

-اسکریپت (سناریوی) فروش داشته باشید:

بهتر است یک سناریوی فروش را دنبال کنید. بیشتر بازاریابان حرفه ای معتقدند که اگر یک سناریوی فروش تلفنی به خوبی تهیه و تنظیم شده باشد ، امکان کنترل کارآمد تمامی تعاملات مختلف تماس و در نهایت تبدیل آن به مشتری را دارد. یک سناریوی فروش تلفنی از قبل تنظیم شده به عنوان یک راهنما عمل کرده  و به شما کمک می کند تا پیام فروش خود را به صورت واضح و با اطمینان به مخاطبان کسب و کار خود انتقال دهید.اگر از سناریوی فروش تلفنی به درستی استفاده شود مزایای زیر را برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت:

  • به شما کمک می کند تا یک روش فروش برای خود ایجاد کرده و یا آن را اصلاح کنید.
  • به شما این امکان را می دهد تا زمان کمتری را برای فکر کردن در مورد آنچه در یک موقعیت خاص تماس با مشتری پیش می آید صرف کنید و به جای آن تمرکز بیشتری روی مشتری بالقوه داشته باشید.
  • سناریوی فروش تلفنی در واقع یک خط پایه برای عملکرد تیم فروش شما فراهم می کند.

روی چالش های مشتری متمرکز شوید:

هدف نهایی فروش شما این نیست که مشتری را فریب داده و یک محصول یا خدمات غیر مفید را به آنها ارائه دهید. بلکه شما می خواهید نیازهای مشتریان را برطرف نمایید و با استفاده از محصولات و خدمات خود راه حل های مفیدی را برای حل چالش های روزمره آنها ارائه نمایید. این مستلزم یک گفتگوی دو طرفه است که نماینده فروش می تواند از طریق سوالاتی ، نیازهای مشتریان خود را شناسایی نماید. نکته کلیدی در اینجا این است که کمتر صحبت کنیم و بیشتر گوش دهیم. چرا که این یک روش اساسی برای ایجاد اعتماد و ایجاد احساس ارزشمندی در مشتریان است.

-نیاز مشتری خود را پیگیری کنید:

با استفاده از سامانه فروش می توانید نیاز مشتریان خود را در هر زمان به درستی پیگیری کنید. سعی کنید در تاریخ و زمان مقرر شده برای پیگیری روند سفارشات با مشتری تماس بگیرید. هر ثانیه تأخیر علیه شرکت و برند شما کار می کند. با استفاده از سامانه فروش و خدمات پس از فروش می توانید در عرض چند ثانیه با یک پیشنهاد ، پیام کوتاه یا یک ایمیل پاسخ استاندارد را به مشتری احتمالی خود ارسال کنید.

داده های کسب و کار شما باید به طور مداوم تجزیه و تحلیل شود:

به تماس های نمایندگان فروش خود گوش دهید ، روی مهارت های فروش آنها کار کنید و در رابطه با نحوه عملکرد بهتر شرکت و افزایش درآمد آن با آنها بحث کنید. اگر می خواهید بدانید مشتریان هنگام ارائه محصول یا خدمات توسط فروشندگان شما چه عکس العملی دارند حتما از یک سامانه فروش استفاده کنید. با این روش شما قادر خواهید بود تا آنچه را که نیاز به بهبود دارد و چگونگی انجام موثرتر فروش تلفنی را بفهمید.

-مهارت های تیم فروش تلفنی خود را افزایش دهید:

با نظارت برای عملکرد تیم فروش خود از طریق نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش ، می توانید کارهای آنها را با موفقیت سازماندهی کرده و مهارت های فروش آنها را ارتقا دهید. به تماس های آنها گوش دهید ، روی اشتباهات آنها کار کنید ، به آنها تکنیک های موثر بازاریابی تلفنی را بیاموزید ، و در مورد نحوه عملکرد بهتر شرکت و افزایش درآمد خود با آنها بحث کنید.

-روی مشتریان فعلی خود تمرکز کنید:

هرگز در جستجوی مشتریان جدید ، مشتریان موجود را فراموش نکنید. چرا که شما قبلا نیازهای این مشتریان را درک کرده اید. بنابراین فرصتی مناسب برای فروش بالا یا فروش متقابل به آنها خواهید داشت. تجزیه و تحلیل درست نیاز مشتری فعلی به شما کمک می کند فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

منبع: https://voiptimecloud.com/blog/five-telesales-strategies-that-really-work

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  14  =  20

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره