استراتژی فروش در سال 2021

استراتژی فروش در سال ۲۰۲۱

به این مقاله امتیاز دهید

فراموش نکنید ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم. عصری که با آن مجموعه ای از فناوری ها به وجود آمده اند و وقتی نوبت به طراحی استراتژی فروش در سال ۲۰۲۱ می رسد ، استفاده از فناوری و اتوماسیون همچون سیستم CRM یا سامانه فروش باید یکی از سرمایه گذاری های اصلی شما برای رونق کسب و کارتان باشد.

هر کسب و کاری صرفاً با فروش خود پیشرفت می کند و درآمدزایی نیز حول کارآیی استراتژی فروش می چرخد. استراتژی فروش نیز تنها با مشارکت در ایجاد و اجرای یک سیستم مدیریت فروش یکپارچه قابل پیاده سازی است. این یک روش برای فرمول گذاری قدرت فروش ، همگام سازی عملیات فروش و استفاده از مهارت های فروش است که به شما اجازه می دهد تا کسب و کار خود را ارتقاء دهید. مدیریت فروش از طریق کار با سامانه فروش به نظارت بهتر بر عملکرد فعالیت ها و وظایف شما در فروش کمک می کند. در اینجا به مهم ترین استراتژی فروش در سال ۲۰۲۱ اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

استراتژی فروش و مدیریت فروش

آیا شما استراتژی فروش دارید؟ در واقع تا زمانی که استراتژی فروش درستی نداشته باشید ، نمی توانید به اهداف فروش خود دست یابید. فروش یک محصول یا خدمات ، حتی به یک مصرف کننده متوسط ​، نیاز به برنامه ریزی استراتژیک و اجرای موثر آن دارد. مدیریت فروش به عنوان یک اصطلاح به طور مستقیم در بخشی از کسب و کار اعمال می شود که با مشتری احتمالی در تعامل است و سعی در تبدیل این تعامل به فروش دارد. اگرچه این کار ساده به نظر می رسد ، تحقیقات و برنامه ریزی طولانی مدت در پس اجرای آن نقش خواهد داشت. مدیریت فروش برای رسیدن به اهداف خود نیاز به برنامه ریزی کارآمد ، کنترل ، بودجه بندی و رهبری موثر دارد. یک استراتژی مدیریت فروش کارآمد می تواند در طولانی مدت برای افزایش فروش سازمان بسیار مهم باشد.

شایان ذکر است عملکردهای فروش قدیمی در دنیای تحت رهبری اینترنت با مشکل روبرو شده اند. رویکردهایی که برای چندین دهه کار کرده اند در حال حاضر دیگر موثر نیستند و بسیاری از مشاغل برای باقی ماندن در بازار امروز باید از فناوری های دیجیتال همچون سیستم CRM ( سامانه فروش و خدمات پس از فروش یکپارچه ) استفاده نمایند. اما اگر سرمایه گذاری های دیجیتال نیز نتواند نتایج مورد انتظار را برآورده سازد چه؟ در واقع صرفا استفاده از سیستم CRM برای موفقیت کسب و کار شما کافی نیست شما باید مناسب ترین سامانه فروش را مطابق با استراتژی فروش خود راه اندازی نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم از متخصصان ما در بهوان کمک بگیرید.

استراتژی فروش در سال ۲۰۲۱ به چه سمتی می رود؟

سال ۲۰۲۰ برای اکثر مشاغل سال سختی بود و فکر فروش و رسیدن به اهداف در سال جدید بسیاری از افراد را نسبت به آینده مضطرب کرده است. اما آینده فروش آنچنان که فکر می کنید کمرنگ نیست و این به درک سرمایه گذاری مناسب در تکنولوژی برمی گردد. در واقع فناوری بخشی جدایی ناپذیر از برنامه ریزی استراتژی فروش این روزها است. به تدریج مشاغل در سراسر جهان شروع به درک این موضوع کرده اند که فناوری چقدر می تواند برای رشد تجارت آنها مفید باشد.

در سال ۲۰۲۱ ، استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) راه پیشرفت شما است زیرا توانایی تغییر شدید عملکرد یک کسب و کار را دارد و می تواند به طور قابل توجهی بر فروش ، بازاریابی و رشد تجارت شما تأثیر بگذارد.

CRM چگونه می تواند باعث افزایش فروش در سال ۲۰۲۱ شود؟

همانطور که از نام نرم افزار CRM بر می آید ، این نرم افزار در واقع برای مدیریت تعاملات شرکت با مشتریان فعلی و حتی مشتریان بالقوه طراحی شده است. هنگامی که CRM به طور استراتژیک اجرا شود ، روندهای بازاریابی و فروش شما را ساده کرده و روابط محکم تری را با مشتری ایجاد می کند. شما به کمک سامانه فروش و خدمات پس از فروش می توانید خدمات مشتریان را بهبود بخشیده و فروش خود را افزایش دهید و در نتیجه به سودآوری بیشتری حتی در شرایط اپیدمی های جهانی دست یابید. بنابراین اساسا هدف از استفاده ی CRM بهبود کلیه روابط تجاری است که به نوبه خود ، خط اصلی کسب و کار یعنی فروش بیشتر را بهبود می بخشد.

این سیستم ها در اصل نوعی ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که وظایفی مانند انواع فعالیت های بازاریابی ، افزایش سرب و جمع آوری داده ها را به صورت خودکار انجام می دهند. این امر باعث می شود تا نمایندگان فروش وقت بیشتری را صرف فروش و تنظیم استراتژی فروش مناسب نمایند و همینطور زمان کمتری را به انجام کارهای تکراری و دستی اختصاص دهند. سامانه فروش و خدمات فروش یکپارچه به دلیل به کارگیری هوش مصنوعی و قابلیت های اتوماسیون ، امکان همکاری بهتر در انواع زمینه ها مانند بازاریابی و فروش ، همسویی و پیام رسانی به مشتریان را فراهم می کند ، که این امر باعث فروش و بهبود خدمات مشتریان می شود.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM برای استراتژی فروش در سال ۲۰۲۱:

در حال حاضر ، یافتن مشتریانی که مایل به صرف هزینه هستند کار ساده ای نیست و به محض یافتن مشتری (یا مشتری بالقوه) ، حفظ روابط محکم با آنها بیش از هر زمان دیگری مهم است. نرم افزار CRM به شما این امکان را می دهد تا ارتباط بین مشاغل و مشتریان را بهینه کنید. یکی از مزایای استفاده از نرم افزار CRM برای استراتژی فروش در سال ۲۰۲۱ رضایت بیشتر مشتریان است.

در حال حاضر تمرکز ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه بسیار مهم است. ارتباطات نامنظم و استرس زا ناگزیر منجر به از دست دادن مشتری و در ننیجه خسارت بزرگ مالی برای مشاغل می شود. اما CRM تمام داده های مشتریان را در یک مکان واحد ذخیره می کند و یک ابزار ارتباطی بسیار قدرتمند برای شما ایجاد می کند. بنابراین تیم فروش شما نه تنها می تواند به نام و اطلاعات تماس مخاطبین دسترسی داشته باشد ، بلکه قادر به یافتن اطلاعات مفید دیگر از تجربه خرید مشتریان است.

برای یک تیم فروش ، داشتن این اطلاعات امری حیاتی است زیرا به آنها کمک می کند تا نیازها و خواسته های مشتریان خود را ارزیابی کرده و در زمینه شخصی سازی ارتباطات به آنها کمک کنند.

منبع: برگرفته از : https://blog.digitalnexa.com/sales-strategies-for-2021-how-to-win-at-sales-in-the-new-normal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4  +  3  =  

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره