ایجاد ارزش برای مشتری در فروش

ایجاد ارزش برای مشتری در فروش

به این مقاله امتیاز دهید

فراموش نکنید که فقط تولید یک محصول عالی و تعیین قیمت مناسب برای آن کافی نیست.  مشتریان گزینه های بسیار زیادی دارند و به همین دلیل است که هنگام انتخاب خود به دنبال ارزش اضافی می گردند. آنها می خواهند هنگام برقراری ارتباط با یک برند احساس خوبی داشته باشند در نتیجه به دنبال تجربه ارزشمند می گردند و می خواهند به متخصصان واقعی که آنها را درک می کنند و به نیاز آنها گوش می دهند ، اعتماد کنند. از همین رو ایجاد ارزش برای مشتری در فروش علاوه بر داشتن یک محصول با کیفیت ، نیازمند توجه به جزئیات کوچک تر نیز می باشد. در این مقاله ، ما نحوه ایجاد ارزش برای مشتری در فروش را با فعالیت های بازاریابی و محتوای مرتبط نشان خواهیم داد.

چرا ایجاد ارزش برای مشتریان مهم است؟

استراتژی های ارزش مشتری هم برای یک تجارت و هم برای مشتریان مفید است. شما می توانید با ارائه خدمات عالی و سریع از طریق سامانه فروش و خدمات پس از فروش و همینطور ارائه تخصص خود بدون هیچ گونه هزینه اضافی برای تبلیغات ، برای مشتریان خود ارزش اضافی ایجاد کنید. در واقع برای جلب اعتماد و علاقه مشتریان خود ، باید روابط محکمی بین برند و مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. به همین خاطر ایجاد احساسات مثبتی که ارتباط با نام تجاری شما را لذت بخش و ارزشمند می کند بسیار مهم است.

همانطور که قبلا هم گفته شد حفظ مشتریان موجود دو برابر کارآمدتر از جذب مشتریان جدید است. این درحالی است که تنها ۱۸٪ از شرکت ها استراتژی های بازاریابی خود را بر حفظ روابط محکم با مشتریان فعلی خود متمرکز می کنند. در ادامه به روش های ایجاد ارزش برای مشتری در فروش می پردازیم. با بهوان ارائه دهنده به روزترین سیستم ها و سامانه های فروش همراه باشید.

  • برای مشتریان خود برنامه های انگیزشی داشته باشید

ارائه تخفیف می تواند در مشتریان شما انگیزه خرید ایجاد کند. شما می توانید از طریق سامانه فروش خود تحفیفات و پیشنهادات شگفت انگیز را به طور منظم برای مشتریان خود ارسال نمایید. ارائه برخی از گارانتی ها و هدایا نظیر حمل و نقل رایگان یا سریع به عنوان پاداش به مشتریان نیز می تواند به ایجاد ارزش برای آنها کمک کند.

  • به مشتریان کمک کنید ارزش محصول شما را درک کنند

شما باید به مشتریان کمک کنید تا قبل از صرف هزینه ، ارزش محصول شما را درک کنند. این کار از طریق ارائه قسمت توضیحات محصول و بازگذاشتن نظرات کاربران در وب سایت فروشگاهی امکان پذیر است. علاوه بر این فروشندگان شما نیز باید از اطلاعات کامل محصولاتی که قرار است بفروشند آگاه باشند و آنها را با روی گشاده در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

  • ایجاد ارزش برای مشتری از طریق همکاری با مارک های دیگر

شما ممکن است با پیشنهادات مشترک مارکتینگ، ایجاد ارزش برای مشتریان خود را شروع کنید. به عنوان یک شریک می توانید شرکتی را انتخاب کنید که مارک تجاری شما را تکمیل کند. اگر کالاها و خدمات مربوطه را با این همکاری پیشنهاد دهید ، مشتریان احساس می کنند که شما نیازهای آنها را بهتر می دانید و از ارائه خدمات عالی دریغ نمی کنید.

  • داشتن برنامه هایی برای ایجاد مشتریان وفادار و مدافع

آمارها نشان می دهد ۷۳٪ از مشتریان تأیید می کنند  تمایل بیشتر به خرید از شرکت هایی را دارند که دارای برنامه هایی برای ایجاد وفاداری در مشتریان هستند. هدف از برنامه های وفاداری تشکر از مشتری برای همکاری و وفاداری به نام تجاری شما و نشان دادن ارزش شما برای آنها است. چندین نوع برنامه وفاداری رایج وجود دارد:

– دریافت بازخورد مشتریان از طریق سامانه فروش با پیشنهاد جایزه یا تخفیف

– ایجاد کارت امتیاز برنزی، نقره ای و طلایی برای مشتریان در سطوح مختلف

– اضافه کردن برخی از محصولات جدید به سبد خرید مشتری به عنوان اشانتیون برای معرفی محصول

  • محتوای ارزشمندی را برای مشتریان خود به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاشتن دانش در زمینه تخصص شما همیشه پاسخ مثبت می دهد. محتوای ارزش محور به شما امکان می دهد خود را به عنوان یک متخصص تثبیت کنید ، اعتبار برند را ارتقا دهید و وفاداری مشتری را بیشتر کنید. در این راستا سه نوع محتوای اساسی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

شما می توانید محتوای آموزشی مانند مطالعات موردی ، اینفوگرافیک ، مقالات ، توصیه ها ، راهنماهای نحوه استفاده از محصول ، فیلم ها و پادکست های خود را ایجاد کنید. محتوای خود را از طریق ایمیل ارسال کنید و یا آنها را در وبلاگ شرکت خود منتشر کنید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا مشتریان را درگیر برند خود نمایید. روش دیگر حمایت از مسابقه یا هدایایی است که یک وبلاگ نویس یا اینفلوئنسر در شبکه احتماعی خود برگزار می کند تا بتواند از محصول شما به عنوان جایزه استفاده کند. آخرین روش نیز به اشتراک گذاشتن نظرات و تجربه مشتریان از خرید محصولات شما است. انتشارات این محتوا باعث می شود مشتریان جدید به برند شما بیشتر اعتماد نمایند.

 

  • ارزش گذاری برای مشتریان از طریق نظرسنجی ها

علاوه بر بازخورد ساده ، می توانید از مشتریان بخواهید در نظر سنجی های شما شرکت کنند. نظرسنجی ها به شما کمک می کنند نظرات کاربران در مورد نام تجاری خود را بهتر درک کنید و به شما این امکان را می دهد تا پیشنهادات خود را ارتقا داده و با مشتریان پل ارتباطی برقرار کنید.

  • مسابقه و قرعه کشی برگزار کنید

مردم مسابقه و قرعه کشی را دوست دارند زیرا هم سرگرم کننده است و هم احتمال برنده شدن آنها وجود دارد. برای برگزاری یک مسابقه یا هدایای تبلیغاتی ، می توانید از ایمیل ، رسانه های اجتماعی و وب سایت خود استفاده کنید. اطلاعات بیشتر درباره شرایط و جوایز همچنین می تواند منجر به جذب مشتریان جدید و فالو کردن  بیشتر شما در شبکه های اجتماعی شود. مسابقات رسانه های اجتماعی معمولاً شامل ارسال محتوا با هشتگ خاص کمپین است. این بهترین راه برای ردیابی شرکت کنندگان می باشد.

منبع: https://sendpulse.com/blog/how-to-create-value-for-customers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5  +    =  14

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره