نکات مصاحبه استخدام فروشنده

نکات مصاحبه استخدام فروشنده

به این مقاله امتیاز دهید

قطعا استخدام یک فروشنده بی تجربه و ضعیف به نفع کسب و کار شما نخواهد بود. بنابراین لازم است قبل از استخدام نکات مصاحبه استخدام فروشنده را به خوبی بدانید تا بتوانید مناسب ترین کارمند را برای بخش فروش خود انتخاب کنید. همچنین با توجه به بازار رقابتی این روزها ، برخورداری از مهارت کافی در فروش و آگاهی از نحوه عملکرد نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش برای هر کارمند بخش فروش ضروری است.

هنگام استخدام نیروی فروش مجرب قبل از هر چیزی به یاد داشته باشید که آگهی استخدام شما باید عاری از هر گونه اشتباه تایپی و دستوری باشد چرا که در غیر این صورت ممکن است تعداد زیادی از نامزدهای فوق ستاره را برای استخدام از دست بدهید. بعد از انتشار آگهی استخدام احتمال زیاد با رزومه های زیادی مواجه خواهید شد که بیش از ۹۰ درصد آنها واجد شرایط نخواهند بود و یا تناسب ضعیفی با کارمند ایده آل شما دارند. اما برای رزومه های باقی مانده لازم است که یک وقت مصاحبه تعیین نمایید. اما قبل از تعیین قرار ملاقات با فرد کاندید شده بهتر است نکاتی که برای شما اهمیت دارد را آماده نمایید.

اکثر مشاغل کوچک در پنج سال اول خود شکست می خورند ، نه به دلیل محصول یا خدماتشان ، بلکه به خاطر فروش ضعیف و یا عدم فروش. بنابراین ، اگر تجارت شما در حال رشد است وقت آن رسیده که شخص یا اشخاص مناسبی را برای واحد فروش خود استخدام نمایید. در ادامه به نکات مصاحبه استخدام فروشنده اشاره می کنیم.

نکات مصاحبه استخدام فروشنده 

  • سوالات مصاحبه خود را آماده کنید

سوالات مصاحبه خود را از قبل بنویسید و در هر مصاحبه از مجموعه سوالات مشابه استفاده کنید. به این ترتیب می توانید بر اساس پاسخ هر کدام از متقاضیان ، عملکرد آنها را با یکدیگر مقایسه نمایید. ممکن است بخواهید برای برخی از متقاضیان خود چند سوال سفارشی  نیز اضافه کنید ، اما سوالات اصلی باید برای همه یکسان باشند.

  • سوالات شما باید واضح باشد

پرسیدن سوالات گسترده و گیج کننده باعث می شود که داوطلب نتواند بفهمد که شما دقیقا به دنبال چه پاسخی هستید. بنابراین سعی کنید به جای سوالات کلی، یک مجموعه سوال جزئی تر و کارامد تر تهیه نمایید. این روش به یافتن کارمند ایده آل شما نیز سرعت می بخشد.

  • به شکل ظاهری متقاضی توجه کنید

ظاهر فقط به معنای صورت نیست ، شما باید به موارد مهم تری مانند رفتار ، لباس و زبان بدن متقاضیان نیز توجه کنید. در واقع شخصی که متقاضی واحد فروش است باید آراسته و حرفه ای لباس بپوشد و رفتار کند.

  • در صورت نیاز سوابق درخشان تجارت خود را بیان کنید

هنگامی که به دنبال استخدام یک فروشنده مجرب و حرفه ای هستید برای متقاعد کردن چنین شخصی شاید لازم باشد که شما در خصوص سوابق تجارت و موقعیت شغلی آگهی شده اطلاعاتی را بیان کنید. بنابراین اگر برند شما با موفقیت و حرفه ای بودن همراه باشد ، در جذب استعدادهای برتر مهم است. اگر می خواهید فروشندگان شما به کیفیت برندی که برای آن کار می کنند اعتماد کنند ، نام تجاری خود را به آنها معرفی کنید.

این کار فقط برای پیدا کردن یک فروشنده عالی مفید نیست، بلکه در یافتن مشتری نیز به شما کمک می کند. شما می خواهید فردی را پیدا کنید که به آنچه شما به آن اعتقاد دارید اعتقاد داشته باشد. هنگام استخدام فروشنده ، به اشتراک گذاشتن داستان های رشد و موفقیت در شرکت شما مفید است و به آنها نشان دهید چه میزان به نام تجاری خود اعتقاد دارید و با موفقیت به سمت هدف مورد نظر خود پیش می روید. به این ترتیب با متقاضیان مورد نظر خود درباره موارد زیر صحبت کنید :

– ارزش های اصلی شرکت

– توصیفات کارمندان فعلی و گذشته

– داستان های موفقیت برند

– داستان های شخصی رشد و موفقیت

– جوایز کسب شده در شرکت

– ویژگی های نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش مورد استفاده شرکت

  • به دنبال استخدام افراد به روز باشید

اگر انتظار یک عملکرد قوی را از کسب و کار خود دارید در وهله اول باید خودتان تغییر را بپذیرید و شروع به استفاده از نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش متناسب با ساختار تجارت خود کنید. سپس از کارمندان خود بخواهید که نحوه کار با اینگونه نرم افزارها را به خوبی فرا بگیرند و از مزایای آنها در افزایش فروش بهره مند گردند. بنابراین سعی کنید کارمندی را استخدام کنید که از هر گونه تغییر و به روز شدن سیستم های کسب وکار شما استقبال کرده و هماهنگ با آن عمل می کند.

  • به سرنخ ها توجه کنید

یک فروشنده خوب در حین مصاحبه از مهارت های فروش خود استفاده خواهد کرد. مثلا آنها با طرح سوالات هوشمند نشان خواهند داد که قبلا در مورد شرکت شما تحقیق کرده اند. بنابراین اگر به دنبال استخدام یک فروشنده ماهر هستید حتما به دنبال چنین نشانه هایی در متقاضیان باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  33  =  38

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره