ترندهای CRM

ترندهای crm

به این مقاله امتیاز دهید

در مباحث قبلی در خصوص ضرورت استفاده از نرم افزار  فروش و نرم افزار خدمات پس از فروش و همینطور مزایای پیاده سازی CRM در کسب و کارها توضیح داده شد. در این بخش قصد داریم آخرین ترندهای CRM در کسب و کارها  را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بررسی آخرین ترندهای crm

  • هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک بخش اصلی از سیستم های CRM است

امروزه هوش مصنوعی (AI) توانسته است بیشتر از همیشه بر روی صنایع مختلف تاثیرگذار باشد. در حال حاضر شما بیش از آنچه که فکر می کنید در زندگی روزمره و همینطور در محل کار خود از هوش مصنوعی استفاده می کنید. همچنین تخمین زده می شود هوش مصنوعی مرتبط با فعالیت های CRM درآمد های تجارت جهانی را تا پایان سال ۲۰۲۱ در حدود ۱.۱ تریلیون دلار افزایش دهد.

  • CRM اجتماعی دائما در حال رشد است

به ادغام رسانه های اجتماعی در سیستم عامل ها و نرم افزارهای CRM ، CRM اجتماعی گفته می شود. ترکیب رسانه های اجتماعی و CRM در کنار یکدیگر ، به شرکت ها کمک می کند تا نمای کلی قدرتمندتری از آنچه مصرف کنندگان در مورد آنها در شبکه های اجتماعی ارسال می کنند به دست آورند و همچنین درک واضح تری از نظر دیگران نسبت به برند خود داشته باشند.

اگر سازمان ها بتوانند از CRM اجتماعی برای پاسخ سریع و متفکرانه به نظرات استفاده کنند ، می توانند روابط قوی تری با مشتریان فعلی و بالقوه برقرار کرده و در نتیجه بازخورد بیشتری از کاربران خود به دست آورند.

  • مشاغل می توانند واحدهای فروش و بازاریابی خود را یکپارچه کنند

با ظهور CRM های پیچیده و ابزارهای اصلی فناوری ، تیم های فروش و بازاریابی می توانند با استفاده از ابزارهای کمتری نسبت به قبل ، بازاریابی و فروش بهتری را تجربه کنند. یکپارچه سازی نرم افزار فروش و دیگر نرم افزارها دستیابی به نتایج بهتر در فروش را امکان پذیرتر کرده است. برای مثال کارشناسان فروش همواره مطمئن هستند تمامی اطلاعات مشتریان در برنامه ها به صورت خودکار به روز می شود، بنابراین در برقراری ارتباط با مشتریان و کسب رضایت آنها موفق تر عمل می کنند.

بررسی آخرین ترندهای crm

  • رابط کاربری صوتی و مکالمه با CRM ادغام می شود

فناوری صوتی برای تکامل ابزار SaaS بسیار مهم است و به عنوان یک عامل کلیدی برای دسترسی به شمار می رود. علاوه بر این تقریباً بیش از ۹۰ درصد از کاربران استفاده از فناوری صوتی را آسان می دانند و می گویند که این فناوری علاوه بر صرفه جویی بیشتر در وقت آنها موجب بهبود کیفیت زندگی آنها نیز شده است. ادغام رابط کاربری صوتی با سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری ، ردیابی ، ارسال پیام و به روزرسانی داده ها را برای تیم های فروش آسان تر می کند.

از این رو ما پیش بینی می کنیم CRM های بیشتری در چند سال آینده به دنبال استفاده از دستیار صوتی و پشتیبانی از سخت افزارهای آن در فرایندهای عملیاتی خود هستند.

  • مشاغل با استفاده از نرم افزار CRM خود فرآیندهای بیشتری را خودکار می کنند

برای ارتباط با مشتریان در دنیای پیشرفته امروزی ، CRM های برتر باید ویژگی های پیشرفته اتوماسیون را ارائه دهند. بسیاری از شرکت های برتر تجاری به اهمیت اتوماسیون در روند بازاریابی و فروش خود پی برده اند و  سرمایه گذاری های زیادی را در این حوزه انجام داده اند. ما پیش بینی می کنیم یکی از ترندهای CRM در سال های آینده مترادف با اتوماسیون خواهد بود.

به عنوان مثال ، استفاده از chatbot ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و حل خودکار مشکلات آنها یکی از روش های اتوماسیون است که در سال های آینده گسترش می یابد. با اتوماسیون ، مشاغل می توانند ضمن بهینه سازی هزینه های عملیاتی خود ، خدمات با کیفیت بالاتری را به مشتریان ارائه دهند.

  • یکی از برترین ترندهای CRM ، به دست آوردن یک دید با کیفیت از مشتریان است

انتخاب یک نرم افزار CRM قوی و پر کردن آن با داده های قابل اعتماد ، آسان ترین راه برای ایجاد یک دیدگاه جامع از مشتریان برای کسب و کارها است. بر اساس آمارها پیش بینی می شود در آینده شرکت هایی که از داده های CRM استفاده می کنند ، نسبت به همتایان خود اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری خواهند داشت. چرا که ارتباط مستقیمی بین عملکرد فروش و داده های با کیفیت بالا از مشتریان وجود دارد.

بهترین ترندهای crm

  • CRM با فن آوری های اینترنت اشیا در هم آمیخته می شود

در حال حاضر ساختمان ها  و شرکت های زیادی در سراسر جهان فناوری IoT را به کار گرفته اند. IoT از دستگاه های ساده مانند کنتورها و لوازم های خانگی هوشمند ، تا راه حل های پیشرفته تر برای بهره وری بیشتر در هزینه ها ، قابلیت های سازمانی و قابلیت مشاهده زنجیره تامین را شامل می شود.

بهبود تجربه مشتری حوزه ای است که اکثر شرکت ها سعی می کنند آن را با استفاده از داده های تولید شده از راه حل های اینترنت اشیا به دست آورند. با استفاده از فناوری های اینترنت اشیا ، شرکت ها می توانند به مشتریان خود از طریق روش های جدیدی که قبلاً تصور نمی شدند ، خدمات رسانی کنند.

  • CRM دیگر فقط برای تیم های مشتری مدار نیست

CRM به طور سنتی به عنوان ابزاری برای تیم های فروش که به اصول مشتری مداری معتقد هستند در نظر گرفته می شود. اما زمانه تغییر کرده است و CRM ها اکنون بخشی مهم از مجموعه فناوری گسترده شرکت ها هستند. در سال آینده کسب و کارهای بیشتری متوجه خواهند شد که CRM به نفع همه است. بازاریاب ها می توانند از CRM برای درک بهتر مخاطبین موجود و نظارت بر نحوه تبدیل CTA استفاده کنند.

  • در آینده CRM ها پیچیده تر می شوند

بیشترین درخواست های شرکت ها از CRM شامل مواردی مانند مدیریت تماس (۹۴٪) ، ردیابی تعامل با مشتریان (۸۸٪) و ایجاد برنامه / یادآوری (۸۵٪) است. با این حال ، یک پنجم کاربران از CRM عملکردهای کمی پیشرفته تری نظیر اتوماسیون فرآیند فروش ، پایگاه داده مرکزی ، بازاریابی از طریق ایمیل ، شخصی سازی ، گزارش دهی تجزیه و تحلیل داده ها را می خواهند.

منبع: برگرفته از https://www.piesync.com/blog/latest-crm-trends

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

26  +    =  34

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره