راه های بهبود ارتباط با مشتریان

راه های بهبود ارتباط با مشتریان

به این مقاله امتیاز دهید

یکی از مهمترین جنبه های کسب و کار شما ، به ویژه اگر یک محصول یا خدماتی را به مردم ارائه می دهید ، مدیریت و برقراری ارتباط خوب با مشتریان است. خوشبختانه بسیاری از مهارت های مهم مشتری مداری را می توان با تمرین یاد گرفت و اصلاح کرد. در زیر برخی از راه های بهبود ارتباط با مشتریان برای به دست آوردن مشتریان وفادار و مدافع آورده شده است.

به یاد داشته باشید رمز موفقیت در کسب و کار شما فقط کیفیت محصول یا خدماتی که ارائه می دهید نیست ، بلکه نحوه رفتار شما با مشتریان و ایجاد ارتباط خوب با آنها نیز در آینده شغلی شما بسیار تاثیرگذار است. دانستن نیازهای مخاطبان مورد نظر شما و مدیریت یک رابطه خوب با آنها ممکن است به زمان ، تلاش و هزینه نیاز داشته باشد ، اما بهترین سرمایه گذاری است که می توانید انجام دهید.

چرا بهبود ارتباط با مشتریان مهم است؟

در شرایط رقابتی امروز، کیفیت خدماتی که به مشتریان ارائه می شود، یک عامل فزاینده مهم برای ایجاد وفاداری در مشتریان است. با این وجود ، همچنان شرکت هایی وجود دارند که هنوز کیفیت خدمات فروش و یا پس از فروش خود را کنترل ، اندازه گیری و یا حتی مدیریت نمی کنند. این در حالی است که معمولا بیشتر مردم تصمیم می گیرند پول خود را صرف خرید کالا یا خدماتی کنند که شرکت های ارائه دهنده آنها بتوانند تجربه خوبی از خرید را برای آنها فراهم نمایند.

همچنین صرف نظر از این که در حال حاضر رابطه شما با مشتریان چقدر خوب است ، همیشه جای پیشرفت وجود دارد. برای مثال یکی از راه های بهبود ارتباط با مشتریان استفاده از نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش تخصصی است که به ویژه برای انواع مشاغل کوچک و بزرگ و حتی مشاغل مبتنی بر خدمات نیز مفید است.

با نظارت بر کیفیت خدمات از طریق چندین کانال ارتباطی که نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش در اختیار کارشناسان فروش قرار می دهد ، سازمان ها می توانند تعاملات بیشتری با مشتریان خود برقرار کنند ، که موجب می شود تصمیم گیری بهتری داشته باشند و خدمات و فرایندهای بهتری برای فروش ارائه دهند.

نظارت ، اندازه گیری و مدیریت عملکرد و کیفیت خدمات باید در اولویت کار شما قرار بگیرد. تجزیه و تحلیل “بازخورد مشتری” در چندین کانال نیز به همان اندازه مهم است. با اتخاذ این دیدگاه که نظارت بر کیفیت یک فرآیند استراتژیک است تا یک روش تاکتیکی ، شرکت ها شاهد بهبود ارتباط با مشتریان خواهند.

چرا بهبود ارتباط با مشتریان مهم است؟

راه های بهبود ارتباط با مشتریان

  • به طور منظم بازخورد بخواهید

مشتریان ترجیح می دهند خرید خود را از مارک ها و مشاغلی انجام دهند که برای شناخت آنها وقت می گذارند و به بازخورد آنها پاسخ می دهند. حتی یک راه بهتر برای توسعه روابط با مشتری ، درخواست مداوم بازخورد مشتری و حتی استفاده از آن برای بهبود محصول یا خدمات موجود و در نهایت ارائه محصول و خدمات بهتر است. کانال های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می توانید به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش می تواند به طور همزمان چندین کانال ارتباطی با مشتریان برای شما ایجاد نماید. شما همچنین می توانید در وب سایت خود نیز بازخورد مشتریان را به راحتی دریافت کنید.

  • همیشه به شکایات و بازخورد منفی رسیدگی کنید

دریافت شکایتی در خصوص محصول یا خدمات شما ممکن است بدترین اتفاق ممکن برای تجارت شما باشد ، زیرا احتمال اینکه به سرعت در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی به گوش همه برسد و اعتبار برند شما را خدشه دار کند زیاد است. اما با رسیدگی به شکایات مشتریان ، نه تنها می توانید از این امر جلوگیری کنید ، بلکه می توانید تجربه منفی مشتری قبلی خود را به تجربه ای مثبت تبدیل کنید.

برای اطمینان از رسیدگی به هر گونه شکایت به بهترین وجه ممکن ، نحوه رسیدگی شما و کارمندان به اختلافات باید بخشی از روال کاری و سیاست شما با استفاده از نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش باشد. همچنین باید در مورد این مسئله آموزش های مناسبی را برای هر کارمند ارائه دهید.

  • به مشتریان وفادار خود پاداش بدهید

ما قبلاً هم گفته ایم نگهداری مشتری فعلی کم هزینه تر از پیدا کردت مشتری جدید است. اما جالب است بدانید بر اساس آمارها مشتریان فعلی شما ۶۷٪ بیشتر از مشتریان جدید پول خرج می کنند.  این نشان می دهد حتی اگر شما بخواهید برای ایجاد حس وفاداری در مشتریان ، سرمایه گذاری قابل توجهی انجام دهید و مثلا به مشتریان فعلی خود تخفیف یا پاداش های دیگری ارائه دهید ، بازهم درآمد شما به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

به عنوان مثال ، شما می توانید به مشتریان خود پیشنهاداتی نظیر دریافت کوپن ، تخفیف و جایزه های ویژه بدهید. این نه تنها آنها را به خریدهای اضافی ترغیب می کند ، بلکه باعث می شود که به عنوان مشتری ثابت و وفادار شما احساس بهتری داشته باشند.

راه های بهبود ارتباط با مشتریان

  • با مشتریان خود در تماس باشید

در صورت تمایل به رشد و بهبود روابط با مشتریان ، مانند همه روابط دیگر در زندگی ، باید به طور مداوم با آنها در ارتباط باشید. به عبارت دیگر ، شما باید از طریق ارسال کارت تبریک تولد و سال نو ، خبرنامه و به روزرسانی در مورد محصولات و خدمات از طریق ارسال ایمیل ، گاه به گاه با مشتریان فعلی خود در تماس باشید تا میزان وفاداری و اعتماد آنها به برند خود را افزایش دهید.

اگر در ذهن مشتریان خود نباشید ، احتمال اینکه به سراغ رقبای شما بروند بیشتر می شود. شما می توانید با استفاده از ابزاری مانند نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش فرآیندهای فروش ، تماس با مشتریان و دریافت بازخورد مشتریان را به صورت خودکار مدیریت کنید.

همین امروز به فکر بهبود ارتباط خود با مشتریان باشید!

اگر بتوانید برای مشتریان خود دلیلی برای علاقه مند شدن به برندتان ایجاد کنید ، می توانید آنها را بارها و بارها برگردانید تا از شما خرید کنند. رعایت راه های بهبود ارتباط با مشتری در نهایت به پیشبرد استراتژی های کسب و کار و افزایش فروش شما می انجامد. برای این منظور چنانچه به سامانه فروش و خدمات پس از فروش احتیاج دارید می توانید با کارشناسان ما در بهوان تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  65  =  74

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره