نرم افزارهای تحت وب یا تحت ویندوز

نرم افزارهای تحت وب یا تحت ویندوز ؟

به این مقاله امتیاز دهید

حتما تا به حال در خصوص نرم افزارهای تحت وب یا تحت ویندوز شنیده اید، به نظر شما فواید نرم افزار تحت وب و یا تحت ویندوز چیست و کدام یک از آنها برای کسب و کارتان مفیدتر است؟ با بررسی ویژگی های هر یک از این نرم افزارها می توانید بهترین آنها را برای تجارت خود انتخاب نمایید.

هنگامی که نوبت به یافتن یک راه حل مناسب برای مدیریت یکپارچه فروش و پشتیبانی از مشتری با استفاده از نرم افزارها می رسد، موضوع مهم دیگر انتخاب میان نرم افزارهای تحت وب یا تحت ویندوز است. از آنجایی که فواید نرم افزار تحت وب از نرم های تحت ویندوز بیشتر است، ما به شما  استفاده از نرم افزارهای تحت وب را پیشنهاد می کنیم. اگر می خواهید بدانید چرا ، ادامه مطلب را دنبال کنید.

نرم افزارهای تحت وب یا تحت ویندوز  ؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

نرم افزار تحت وب نرم افزاری است که از طریق اینترنت با یک مرورگر وب قابل دسترسی و استفاده می باشد. برای کار با نرم افزارهای تحت وب لازم نیست که شما چیزی نصب کنید، نرم افزاری را بارگیری کنید و یا نگران ارتقاء آن باشید. اگر تا کنون از یک بانک آنلاین و یا یکی از برنامه های ایمیل مبتنی بر وب مانند Gmail ، Hotmail یا Yahoo Mail استفاده کرده باشید، در واقع می توان گفت از قبل نرم افزار های مبتنی بر وب را به کار برده اید و تا حدودی با آنها آشنایی دارید.

نرم افزارهای تحت ویندوز نیز نرم افزاری هستند که برای اجرا شدن ابتدا باید بر روی کامپیوتر شما نصب شوند. شرکت ها یا موسسات کوچک و تازه کاری که نیازی ندارند به خارج از مجموعه خود دسترسی داشته باشند عموما از نرم افزار های تحت ویندوز استفاده می کنند. چرا که نرم افزارهای تحت ویندوز یک گزینه مطمئن، ساده و کم هزینه برای اینگونه شرکت ها محسوب می شوند.

نرم افزارهای تحت وب یا تحت ویندوز

اما در عوض وقتی از نرم افزار مبتنی بر وب استفاده می کنید ، لازم نیست نگران هرگونه اشکالات فنی آن باشید. نرم افزارهای تحت وب هیچ وقت دچار مشکلات فنی نمی شوند و همیشه با کلیه اقدامات امنیتی و بروزرسانی های لازم در دسترس هستند. بنابراین شما کافی است بر روی اهداف کسب و کارتان برای استفاده از این نرم افزارها متمرکز شوید و مسائل دیگر را به خود ارائه دهنده نرم افزار تحت وب بسپارید.

به طور کلی فواید نرم افزار تحت وب از نرم افزارهای تحت ویندوز بیشتر است. بنابراین بهتر است نرم افزار فروش خود را از نرم افزارهای تحت وب انتخاب نمایید. در ادامه به دیگر فواید نرم افزارهای تحت وب اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

بررسی فواید نرم افزار تحت وب

  • نرم افزار تحت وب ایمن تر است

نرم افزارهای تحت ویندور به عنوان نرم افزارهای سنتی شناخته می شوند که بر روی روی کامپیوتر و لپ تاپ های شرکت ذخیره و نصب می شدند. از آنجایی که ممکن است لپ تاپ یا کامپیوتر شرکت ها به سرقت برود، بنابراین نمی توان امنیت اینگونه نرم افزارها را تضمین کرد. همچنین کارمندان در بیشتر اوقات فراموش می کنند جدیدترین نسخه های امنیتی نرم افزارهای تحت ویندور را بروزرسانی کنند که همین مسئله نیز منجر به کاهش امنیت استفاده از نرم افزارهای تحت ویندوز می شود.

اما هنگامی که شما از نرم افزار مبتنی بر وب استفاده می کنید، داده های شما بر روی سرورهای بسیار ایمن با پشتیبانی و امنیت گسترده ذخیره می شود. این نرم افزارها همواره به روز هستند، به این ترتیب داده های شما در یک مرکز داده پیشرفته و بسیار امن ذخیره می شوند. و دیگر نیازی نیست نگران امنیت داده های حساس و محرمانه شرکت خود باشید. شایان ذکر است نرم افزارهای تحت وب بهوان نیز به طور مرتب با آخرین قطعات امنیتی به روز می شوند.

  • در نرم افزار تحت وب داده ها در یک مکان جمع شده اند

یک مزیت اساسی برای نرم افزارهای مبتنی بر وب این است که تمام داده های شما در هر زمان از هر رایانه ای از طریق وب در دسترس می باشد. در این نرم افزارها همه اطلاعات شما در یک مکان ذخیره می شوند. بنابراین شما می توانید از هر جایی به این اطلاعات دسترسی بی خطر ، ایمن و رمزگذاری شده پیدا کنید. اما در نرم افزارهای تحت ویندوز اطلاعات بر روی یک سیستم خاص قابل مشاهده است و در صورتی که شما برای یک قرار کاری مهم به اشتباه یک لپ تاپ دیگر را با خود ببرید عملا به هیچگونه اطلاعاتی دسترسی پیدا نمی کنید.

  • در نرم افزار تحت وب از داده ها بطور خودکار روزانه نسخه پشتیبان تهیه می شود

در نرم افزارهای تحت وب هرگز اطلاعات  گم یا پاک نمی شود. چرا که به صورت خودکار، روزانه از کلیه داده های شرکت نسخه پشتیبان تهیه می شود. بنابراین با خیال راحت می توانید داده های خود را در نرم افزار تحت وب ذخیره نمایید.

  • در نرم افزار تحت وب هیچ چیز برای نصب وجود ندارد

در نرم افزارهای تحت وب چیزی برای بارگیری یا نصب وجود ندارد. فقط کافی است با مرورگری که از قبل در اختیار دارید (Internet Explorer ، Safari یا Firefox) وارد آن شوید. نرم افزار تحت وب دقیقاً مثل برنامه آنلاین بانکی یا ایمیل شما کار می کند.

بررسی فواید نرم افزار تحت وب

  • با نرم افزار تحت وب می توانید از هر جایی به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید

وقتی از نرم افزارهای مبتنی بر وب استفاده می کنید ، همه جا دفتر کار شماست! داده ها در خانه، هتل، دفتر مشتری و حتی بر روی تلفن همراه با اتصال به اینترنت قابل دسترسی هستند.

  • با نرم افزار تحت وب همیشه از جدیدترین و بهترین ها استفاده می کنید

بر خلاف نرم افزارهای تحت ویندوز که برای هر تغییر نیاز به بارگیری و نصب مجدد دارند نرم افزارهای تحت وب به صورت خودکار به روز شده و ارتقاء می یابند. به این ترتیب هر زمان که این نرم افزارها را بر روی سیستم خود اجرا می کنید، همیشه از جدیدترین و بهترین نسخه آن استفاده خواهید کرد.

  • نیازی نیست که نگران سازگاری نرم افزار تحت وب با سیستم خود باشید

بر خلاف نرم افزارهای قدیمی که فقط بر روی سیستم عامل های خاصی در دسترس هستند مانند نرم افزار تحت ویندوز ، نرم افزار مک و غیره ، نرم افزارهای تحت وب با هر مرورگر وب و تنها با اتصال به اینترنت روی هر پلتفرمی کار می کنند و همزمان از سیستم عامل های مک ، ویندوز و لینوکس پشتیبانی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  23  =  26

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره