نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری؛ معجزه‌ای در کسب‌وکار شما

به این مقاله امتیاز دهید

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به سرعت از یک نرم افزار به یک عملکرد اصلی برای بسیاری از کسب و کارها صرف نظر از اندازه یا مدل تجاری آنها تبدیل شده است. در ادامه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و معجزه آن در کسب و کار شما را بررسی می کنیم.

مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

اکثر سیستم عامل های CRM سه عملیات مهم مشتری مدار را که شامل بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش است هدف قرار داده اند. در حقیقت این سه عملیات جنبه های اساسی یک تجارت پس از تولید محصول است:

  • مشتریان خود را پیدا کنید
  • آنها را به خرید تشویق کنید
  • مطمئن شوید که آنها مایل به خرید مجدد هستند

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری از طرق مختلف به یک شرکت سود می رساند. البته ناگفته نماند که مزایای این نرم افزار بر اساس هر بخش یا صنعت متفاوت است، اما به طور کلی برخی از مزایای اصلی سیستم عامل CRM که مانند یک معجزه به کسب و کار شما رونق می بخشد، عبارتند از:

تهیه گزارشات معتبر از کسب و کار

داده ها بخش ضروری تجارت شما محسوب می شوند و از منابع مختلفی نظیر رسانه های اجتماعی، Google Analytics، نرم افزارهای تجاری، برنامه ها و همینطور نرم افزار CRM به دست می آیند. اما با این حال تا زمانی که مرتب سازی نشوند و قابلیت تجزیه و تحلیل پیدا نکنند مفید نخواهند بود.نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می کند تا تمام داده های کسب و کار خود را بهتر درک کنید.

مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

شما می توانید از پلت فرم CRM برای جمع آوری، جدول بندی و سازماندهی داده ها استفاده نمایید. بنابراین بر اساس همین ویژگی CRM به راحتی می توانید گزارشات مفیدی را از کسب و کار خود به دست آورید. این یکی از بزرگترین مزایای یک سیستم CRM است و به شما این امکان را می دهد تا با مخاطبان فعلی خود ارتباط برقرار کنید و در عین حال به مشتریان گذشته خود نیز دسترسی داشته باشید. این گزارش ها بسیار ارزشمند هستند و در روند تصمیم گیری های جدی و کارآمد شرکت به شما کمک می کنند.

امکان نمایش بصری داده ها

نمایش گرافیکی و ساده داده ها در داشبورد نرم افزار به شما کمک می کند تا آنها را بهتر تجزیه و تحلیل کنید. اما این تنها ویژگی داشبورد CRM نیست. برای مثال شما می توانید این داشبورد را متناسب با ایده های بازاریابی و نیازهای خود تنظیم نمایید.

افزایش فروش

برآورده ساختن نیازها و خواسته های مشتریان هدف اصلی هر تجارت است. نرم افزار CRM با گردآوری و تجزیه و تحلیل مجموعه ای از داده ها مشخص می کند که مشتریان هم در حال حاضر و هم در آینده چه می خواهند. CRM حتی قادر است این داده ها را به صورت فردی تهیه نماید تا تیم های فروش کسب و کار شما دقیقاً بدانند که هر مشتری چه می خواهد.

علاوه بر این با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما می توانید ببینید هر فرد با کسب و کار شما از چه طریقی تعامل برقرار می کند. CRM مشتریان شما را در یکی از مراحل مختلف قیف فروش دسته بندی می کند. به این ترتیب قادر می شوید روند بازاریابی و فروش خود را به خوبی کنترل کنید.

ایجاد فرصت های بیشتر

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری همچنین می تواند در توسعه محصولات جدید، کانال های فروش جدید ، بازارهای جدید و حتی مدل های تجاری کاملاً جدید مؤثر باشد. علاوه بر داده های داخلی کسب و کار شما، CRM شما را قادر می سازد تا به طیف وسیعی از داده های خارجی و عمومی نیز دست یابید و به این طریق مشکلات کسب و کار خود را که قبلا برای شما مهم نبوده و منجر شده تا رقبا از شما پیشی بگیرند، بر طرف نمایید. این داده ها همچنین فرصت های جدید فروش برای شما ایجاد می کند.

مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

هزینه های پایین تر

قبل از نرم افزار فروش و مدیریت ارتباط با مشتری سازمان ها به روش های سنتی به تجزیه و تحلیل داده های مصرف کنندگان می پرداختند که کاری وقت گیر و هزینه بر بود. در رویکردهای قدیمی تر از نظرسنجی های سنتی استفاده می شد که نه تنها نیاز به بودجه زیادی داشت بلکه گاهی اوقات نتایج کاملا اشتباهی از آن به دست می آمد. اما نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری از داده های مشتریان واقعی استفاده می کند که بسیار به روز و ارزشمند است.

بهبود رضایت مشتری

بزرگترین شکایتی که اکثر کسب و کارها از مشتریان خود دریافت می کنند این است که آنها احساس نمی کنند نیازهایشان برطرف شده است. خوشبختانه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می تواند به ایجاد روابط بسیار شخصی تری با مشتریان کمک کند و به سازمان ها این امکان را بدهد تا نیازهای تمام مشتریان خود را بررسی و برطرف نمایند. به این ترتیب CRM می تواند به رفع مشکلات مربوط به محصول و خدمات پس از فروش هم کمک کند و منجر به سطح بالاتری از رضایت کلی مشتریان شود.

انعطاف پذیری بیشتر

اقتصاد دیجیتالی با سرعتی پیش می رود که سفارشات بزرگ تری نسبت به مشاغل سنتی پیدا کرده است و با وارد شدن به عصر اینترنت اشیاء (IoT) و ارتباطات هوشمند سرعت آن افزایش نیز داشته است. موفقیت در تجارت امروز که جستجوی محصولات و خدمات آن تنها با چند کلیک ساده انجام می شود، فقط با یک بستر بازاریابی و نرم افزار فروش آنلاین امکان پذیر است.

با خودکارسازی خدمات مشتریان، حتی سازمان های بسیار بزرگ نیز قادر به حفظ ارتباط شخصی یا تک تک مشتریان خود هستند. این مسئله ای است که بسیاری از مصرف کنندگان خواستار آن می باشند.

بهبود قابلیت های پشتیبانی

اکثر نرم افزارهای فروش و مدیریت ارتباط با مشتری این روزها به عنوان بخشی از اقدامات یکپارچه سازی عملیات ها در سازمان ها در دسترس هستند. این امر تا حد زیادی هزینه های عملیاتی تجارت مدرن را کاهش داده است. با یک راه حل نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یکپارچه، به سرعت می توان  به روز ترین داده های مورد نیاز برای بخش مالی، تعیین بودجه، خرید، زنجیره تأمین و تعداد زیادی از فرآیندهای دیگر را به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

79  +    =  85

مقالات مرتبط

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

Name(Required)
×

در بهوان مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره